[AR] slagriem!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

slagriem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:10

ik ben erg benieuwd of je een slagriem ook kunt gebruiken voor een 2 wieler?
ik weet dat het voor een 4 wieler wel mogelijk is.
ook ben ik benieuwd hoe je deze aan de bomen bevestigsd,moet je dan een oogje lassen aan de bomen op die plek? net zo iets als waar je de broek aan bevestigd,of kun je ze gewoon om het lamoen/bomen draaien?

uryanne

Re: slagriem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:44

Slagriem is niets anders dan een riem over het kruis om te voorkomen dat het paard/ pony zijn kont omhoog gooit. De riem (kan een oude streng of een touw zijn) wordt inderdaad aan de lamoenstokken bevestigd. Niet perse extra ringen e.d. nodig. Wel even zorgen dat hij tussen de staartriem doorloopt ivm. verschuiven.

Aangezien zowel een 2 wieler als een 4 wieler lamoen heeft kan het bij zowel een 2 wieler als een 4 wieler.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:47

oke bedankt
uryanne schreef:
Slagriem is niets anders dan een riem over het kruis om te voorkomen dat het paard/ pony zijn kont omhoog gooit. De riem (kan een oude streng of een touw zijn) wordt inderdaad aan de lamoenstokken bevestigd. Niet perse extra ringen e.d. nodig. Wel even zorgen dat hij tussen de staartriem doorloopt ivm. verschuiven.

Aangezien zowel een 2 wieler als een 4 wieler lamoen heeft kan het bij zowel een 2 wieler als een 4 wieler.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:57

Zoekfunctie had ook zeker uitkomst geboden; is wel vaker op AR besproken nl. (en heb er zelf ook het e.a. over neergezet).

Hier zie je 2 posts die ik heb geplaatst in een ander topic over slagriemen. Incl. filmpjes hoe te bevestigen, en ook een slagriem 'in actie' bij een bokkende pony.

JoyCiej007 @ [AR] tweewieler of koets voor trekpaard, welke maten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 08:56

ja ik heb zoek functie gebruikt en ook jou filmpje gezien.maar nergens stond iets over een 2 wieler dus,dan open ik een nieuw topic met mijn vraag
JoyCiej007 schreef:
Zoekfunctie had ook zeker uitkomst geboden; is wel vaker op AR besproken nl. (en heb er zelf ook het e.a. over neergezet).

Hier zie je 2 posts die ik heb geplaatst in een ander topic over slagriemen. Incl. filmpjes hoe te bevestigen, en ook een slagriem 'in actie' bij een bokkende pony.

JoyCiej007 @ [AR] tweewieler of koets voor trekpaard, welke maten?

haarlem

Re: slagriem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:51

Bij de Ideal dealers zijn ze orgineel te koop. Rond € 35,-- heb ik ervoor betaald, ik rijd niet zonder omdat mijn paard heel af en toe wel eens zijn achterhand omhoog gooit. Zet de riem of wat je ook gaat gebruiken niet te strak. Je paard/pony moet wel vrijheid houden in zijn 3 gangen. dus mag de riem best wat los zijn maar zodra de achterhand omhoog komt toch voldoende begrensd. suc6

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:01

bedankt,ik ga een orginelen kopen,puur voor de zekerheid.ik ga mijn volbloed beleren.en bij haar wil ik zo min mogelijk risico's nemen.ook omdat ze onder het rijden in de zomer ook wel eens kont omhoog gooit van de pramen.maar erg bedankt voor de info haarlem
haarlem schreef:
Bij de Ideal dealers zijn ze orgineel te koop. Rond € 35,-- heb ik ervoor betaald, ik rijd niet zonder omdat mijn paard heel af en toe wel eens zijn achterhand omhoog gooit. Zet de riem of wat je ook gaat gebruiken niet te strak. Je paard/pony moet wel vrijheid houden in zijn 3 gangen. dus mag de riem best wat los zijn maar zodra de achterhand omhoog komt toch voldoende begrensd. suc6

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:02

Keona, ik heb hier nog een vrijwel nieuwe, originele slagriem liggen. Heb je interesse om die over te kopen als deze past bij jouw paard?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:12

ja hoor wat vraag je er voor en welke maat is deze,je kan ook pb sturen
kanniet schreef:
Keona, ik heb hier nog een vrijwel nieuwe, originele slagriem liggen. Heb je interesse om die over te kopen als deze past bij jouw paard?