Het gaat vooral om basis werk, dus los naast me stappen, draven, stilstaan als ik het doe, mij volgen, achterwaarts wanneer ik het zeg, dus puur op het stemcommando. Verdere fantasie heb ik niet dus daar loop ik elke keer weer een beetje vast in nieuwe dingen proberen.
Longeren doe ik dus niet omdat het daar helemaal een ramp mee is. En ik heb geen engelen geduld en dat botst vrij snel. En dat gaat dus ook op en neer. De ene keer doet ze het super met longeren terwijl ik de keer erna haar nek wel om kan draaien af en toe. Dubbele lange lijnen gaat wel erg goed alleen weer een tijd geleden omdat de bak veel te zwaar is en ik het wat lastig vindt om dat op het erf en dus verhard te doen.
Ik praat tegen haar altijd eigenlijk, verder beloon ik op verschillende manier, soms wat lekkers vooral bij de nieuwe dingen, verder op stem een aai/kriebel of klopje.
Aandacht erbij houden doe ik met me stem, opletten, of mocht ze afgeleid zijn klap ik in me handen of knip met me vingers en ze is er weer bij behalve als ze dus iemand anders hoort of ziet.