[AR] Slome shet voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Baily12

Slome shet voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 10:58

Hoi mijn shet van bijna 6 is zo super sloom! Als ik haar aanspoort (op stem) draaft ze soms niet eens aan of ze draaft aan en gaat gelijk weer in stap. Als ze eenmaal in draf zit gaat ze als een slak en krijg ik dr ook niet sneller. Nu heb ik haar een keer een tik gegeven toen ze niet reageerde maar dat negeert ze ook gewoon. Hoe krijg ik haar beter aan de hulpen en wat meer voorwaarts? Ik wil haar ook niet steeds een tik geven daar houd ik niet zo van. Ps: aan de longeerlijn loopt ze wel door maar dat komt denk ik doordat ze de zweep kan zien. Alvast bedankt!

suikermeisje

Re: Slome shet voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:01

Heeeeeel consequent zijn. Dus als je aan wil draven, geef je een stemhulp. Als ze niet luistert geef je 1x een goede tik. als ze dan draaft zeg je dat ze braaf is. Als ze weer terugvalt in stap zeg je NIETS maar geef je wel weer een tik. Na een paar keer weten ze het. En ze mag pas weer stappen als jij dat aangeeft. Dus niet haar haar zin geven.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:02

Zit je shet nog in wintervacht? Of is dit een probleem wat al langer bestaat?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:17

waarschijnljik weet die gewoon dat je niet wil slaan. Bij longeren loopt die wel door zegt ze dus dan zal het niet lichamelijk zijn maar gewoon luiheid. We hebben er hier ook zo een en die moet dan een paar keer weer goed consequent behandeld worden en dan loopt die als een trein.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:22

Inderdaad consequent zijn, maar wat ook zeker kan helpen; oogkleppen af.
Dat heeft bij mijn shet geholpen, hij liep wel, maar altijd wat laks, toen maar eens de oogkleppen afgedaan, en hij loopt gewoon lekker door nu! Zelfs sneller dan mn andere mini, die juist eerder altijd snel was.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 11:26

Ze is geschoren dus geen wintervacht :) dus gewoon streng zijn.
Moet even kijken of de oogkleppen er wel af kunnen haha ik ga het zeker proberen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:28

Bij mij heb ik gewoon neusriem en bakstukken met oogkleppen eraf gehaald en neusriem en bakstukken van zn hoofdstelletje gebruikt.
Je hebt ook menhoofdstellen zonder oogkleppen.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 11:30

Oke de oogkleppen zitten igg vast aan de bakstukken ik denk dat dat wel een goeie tip is want dan ziet ze dat ik een zweep heb ~~}>