Longeerhulp, gevaarlijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

Longeerhulp, gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:38

Gister heb ik hem dan eindelijk gekocht, de longeerhulp. Nu ben ik hem net gaan testen.. En ...
Ik vind het maar gevaarlijk. Als mn pony fijn zakt, met zn neusje richting grond lijkt het net of hij er ieder moment met zn voorbeen in kan gaan staan.. Heeft iemand hier een oplossing voor? Strakker zetten is geen optie want ik wil juist dat hij die lengte neemt..

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is.

Grs

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:16

Goed voorwaarts houden? O:)

Ik gebruik geen hulpteugel voor longeren. :') Sterker nog... eigenlijk alleen een neckrope en lijn, maarja alle pony's zijn verschillend. :P

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 16:58

CorkyLover schreef:
Goed voorwaarts houden? O:)

Ik gebruik geen hulpteugel voor longeren. :') Sterker nog... eigenlijk alleen een neckrope en lijn, maarja alle pony's zijn verschillend. :P

Nou bedankt. Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan niets.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:59

Heb je beide uiteinden door dat ringetje in het midden gedaan? Dan worden ze wat beter bij elkaar gehouden :j Als hij er écht bijna in gaat staan dan lijkt hij me toch iets te los staan.

Jytte

Re: Longeerhulp, gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:04

Ja ze zitten door het ringetje. Misschien heb ik het dan toch te los zitten inderdaad. Want hij heeft de ruimte om met zn neusje over de grond te gaan zegmaar, en als hij die lengte pakt, en zeker in draf dan hangen die touwtjes zo laag dat ik bang ben dat ik tandjes moet gaan rapen als hij zn voet erin zet :D

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:06

En als hij te los blijft zitten, maatje kleiner? :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:09

Ik denk dat ie dan inderdaad iets te los zit, kun je hem nog iets strakker instellen?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:13

Hij kan kleiner ja. Ik heb hem net ook getest op een groter paard, maar hetzelfde probleem. Ik wil ze niet te strak opknopen :D ik ga nog eens proberen, maar dan iets strakker :)