CRB of touwhalster?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greek

CRB of touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:33

Ik heb dit topic al op YRT geplaatst, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op mijn vraag.

Ik ben van plan 2 touwhalsters/cross rope bridles te gaan kopen voor mijn verzorgshet en -Tinker. Nu zit ik bij allebei te twijfelen. Tinker wil ik graag bitloos gaan rijden met crb/touwhalster en nu heb ik ergens gelezen dat je daar beter een crb voor kunt hebben dan een touwhalster, omdat die de druk beter verdeelt. Maar ik wil de crb ook graag gebruiken voor grondwerk, dus als gewoon touwhalster. Kun je de crb ook gebruiken als touwhalster en kun je ook gewoon een keelriem maken?

Wat zouden jullie adviseren? Crb of touwhalster?
En om er nog maar een vraag bij te doen: welke kleur staat leuk bij een Tinker? :D

xCODA

Re: CRB of touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:58

Lichtblauw of appeltjesgroen. :')

Zoekmachine even gebruiken? Zijn vast wel topics over! :')

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:08

Heb ik al gedaan, niet echt iets gevonden...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:09

Een CRB vind ik persoonlijk beter met rijden, maar met een touwhalster kan het ook hoor.
CRB kan je ook gebruiken voor grondwerk. :j

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:29

Ik stond ook voor die keuze en heb een CRB gekozen, die kan je ook gewoon gebruiken als touwhalster, gewoon de lusjes samen in je leadrope/touw doen :) dan heeft het dezelfde werking.

qua rijden vind ik een crb ook veel beter! :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:31

Je kan ook kiezen voor een sidepull model, dus met 2 ringetjes aan de zijkanten.
Vaak zit er aan een sidepull model ook nog eens een normaal lusje onderaan de kin, dus ook prima tegelijkertijd te gebruiken voor grondwerk e.d. :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:33

Ik heb vanmiddag touw bij de Action gehaald (1 euro) en geprutst om een touwhalster te maken. Binnen 10 min had ik een simpel touwhalster, fijn voor grondwerk en vd! Kwam er via google en was gwn de makkelijkste :P
http://www.penny.nl/bieb/rijden/detail/touwhalster
Dan kun je allebei; crb kopen voor rijden en touwhalster maken voor vd en grondwerk!
Veel succes :P
Groetjes Carmen

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 22:05

Bojangles schreef:
Je kan ook kiezen voor een sidepull model, dus met 2 ringetjes aan de zijkanten.
Vaak zit er aan een sidepull model ook nog eens een normaal lusje onderaan de kin, dus ook prima tegelijkertijd te gebruiken voor grondwerk e.d. :)

Aan een sidepull zit toch een iets grotere prijs dan aan een CRB :=
Ik ben er uit, ik koop voor de shet een lichtblauw touwhalster en voor Blue (jaja :D ) een blauwe crb.
Bedankt voor de reacties! :)

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:52

carmenbrum schreef:
Ik heb vanmiddag touw bij de Action gehaald (1 euro) en geprutst om een touwhalster te maken.
Groetjes Carmen

Hoeveel meter heb je dan voor 1 euro?? Ik zit er ook aan te denken om zelf touwhalsters te maken namelijk. Wel zo makkelijk als je aan zo goedkoop touw kan komen!

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:08

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:45

uitgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:41

CRB is wel een aanrader , heb er zelf ook 1 voor mijnverzorg trekpaard werkt heel erg goed!