Welke oefening hoop jij aan te leren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Welke oefening hoop jij aan te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:22

Hoi bokkers!

Zeg, ik vroeg mij af.... Welke oefening hoop jij (ooit) nog eens aan te kunnen leren aan je paard of pony? Ik denk dat alle trainers wel een bepaalde
oefening in hun hoofd hebben waar ze echt van dromen, zo heb ik bijvoorbeeld de piaffe en die is 4 dagen geleden dan éindelijk gelukt! :) Nu uitwerken
en perfectioneren, maar dat terzijde.

Zijn er bepaalde oefeningen die jij nog héél graag wil aanleren? Brand los! (mogen uiteraard ook oefeningen OHZ zijn, niet persé VD-gerelateerd)
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 11-03-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Re: Welke oefening hoop jij aan te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:24

Ik wil nog steeds heel graag de klassieke buiging aanleren, maar weet niet of dat ooit gaat lukken. :)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:26

Ik hoop ooit op een dag Vivaldi nog om de pas een wissel galop te kunnen laten doen, vanaf de grond (on mogelijk :') )

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:27

Klassieke buiging en zittend voetje geven :) (laat ik eerst beginnen met leren zitten :') )

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:28

Ik zou graag liggen op commando en spaanse pas lijkt me gaaf :))

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:30

Ow, spaanse galop lijkt me ook heel gaaf. nu eerst maar zorgen dat hij de spaanse draf langer volhoud :P

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:34

Ik hoop met Fleur van de zomer de buiging, het compliment en het liggen te gaan oefenen. Liggen gaat wel lukken, ze gaat liggen zodra ze nat is. Maar om de spagaat aan te leren word nog moeilijk, ze wil het maar niet snappen. :')

Verder lijkt het met onwijs tof als ze kan zitten. :)

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:47

Ben nu met Foger met een soort van spaanse galop bezig, die wil ik verder uitwerken. En natuurlijk ook de spaanse pas en draf :)
De hogeschool kunsten vind ik zelf helemaal geweldig, maar het gaat waarschijnlijk nog een hele tijd duren voordat ik dat bij hem erin heb :P

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:52

Het liggen wil ik zó ontzettend graag aanleren bij mijn oudste verzorgpaard, maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken, en als het gaat lukken gaan er nog jaren overheen. :) Ohh en de commando's verfijnen, en dan moet er een stemcommando aanvast omdat ze blind begint te worden.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:42

Het lijkt mij ontzettend gaaf als Rikkie de Spaanse pas kan. Verder, buigen, en Steigeren nog veel verbeteren :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:45

Zo heb ik heel veel oefeningen. Met Sunny wil ik er nog wel een aantal: Klasieke buiging, Compliment, op het Blok, Liggen allemaal op goed commando. en de Spagaat zonder balkje er tussen :+ (balk ligt echt midden onder hem en lijkt hij hem niet nodig te hebben maar zonder loopt hij nog te veel.) En niet te vergeten de Spaanse pas (zowel onder het zadel als aan de hand) Later met een eige pony hoop ik nog verder te gaan komen, maar dat zijn nog maar dromen :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:28

Dit jaar heb ik als doel het begin van de klassieke buiging en het compliment en spaanse pas uitbreiden, verbeteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:30

Ik zal blij zijn als die van mij wissels gaat springen aan de lange teugel :o Het liefst series natuurlijk.
Maar goed, galopperen doet ie al heeeeeeeeeel goed dus wie weet :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:43

Ik ben nu al een maand bezig met het compliment & ze zakt vaak helemaal in of legt hem 1 seconden neer ..
Mijn doel is dat ze die binnen 2 maanden kan.

Stijgeren is echt mijn doel .
Maar eerst alle andere kunsten & stijgeren komt vanzelf :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:50

platliggen op commando, maar heb geloof ik het geduld niet en mmijn paarden snappen totaal niet wat ik wil haha.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:54

Stilstaan op commando. Juist, paard kan geen tel rustig staan. :+

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:03

Het compliment & het liggen :)
Ik hoop dat deze zomer wel te bereiken..
Het compliment is al een beginnetje bij gemaakt,
en hij gaat áltijd rollen na het rijden, of na nat maken, dus ik hoop dat dat een kwestie van tijd en geduld is :)

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:17

ik zou graag de ene haflinger vlotter in spagaat kunnen zetten om de klassiek buiging vaker te kunnen oefenen want dit begint al aardig te gaan,
ook liggen lijkt me leuk en op het blok deed hij een week geleden vanzelf :') hij wou op de omgekeerde drinkbak gaan staan die ik gebruikte voor de sprong, (ik had juist supergoed gesprongen)... ik stond er gewoon bij en ik wou achteruit, maar dat doet hij niet graag en hij begon met zijn been te zwaaien, poef voet op de bak. na 5 sec. heb ik hem maar omgedraaid en weggereden want dat is gewoon plastic, die zou nooit een haflinger dragen... in de paasvakantie wil ik een blok maken :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:46

Capriole, piaffe, passage, en wissels om de pas. We hebben nog een hele lange weg te gaan O:)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:49

Ik de mijne nog een heleboel leren :)) nu nog alleen de kleine dingetjes want ze is nog geen 2 jaar :) dus we gaan over ongeveer een half jaartje langzaam verder met moeilijkere dingen!

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:02

Ik hoop dat ik Sen dit jaar zitten leer, liggen gaat al erg goed dus ik heb wel een kansje dat het lukt :D

SamLoveDries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:05

Ik hoop het steigeren onder de man te leren dit jaar. Ook de spagaat en het liggen zou ik dit jaar graag willen leren. Angst voor water is al afgeleerd dus hoop dat het liggen gaat lukken :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:06

Het liggen :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:13

Silke wil ik nog leren kruipen, de levade verder uitwerken, kijken of ik de piaffe mee kan pakken, het voorbenen op mijn schouders tijdens het steigeren, kijken hoe ze is met opzitten en ik denk nog de ter a ter :))

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:13

Ik hoop het liggen te kunnen aanleren, we hebben al een begin gemaakt vorige week en vandaag. Veder wil ik het compliment nog beter op commando hebben.