Groepsles Eerlijke rijkunst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammie_vdB

Groepsles Eerlijke rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:26

Sinds kort volg ik les van Janneke Buddendijk en leren mijn paarden en (voornamelijk) ik om met toepassing van Natural Horsemanship elkaar beter te begrijpen. Door middel van de duidelijke instructies van Janneke, feedback van de paarden en de vrijheid die je krijgt om dit helemaal eigen te maken, is de band met mijn paarden enorm vooruit gegaan.

Gedurende de lessen behandelt Janneke oefeningen vanaf de grond en vanuit het zadel. Janneke geeft je uitdagende (dressuur)oefeningen mee om hier verder mee aan de slag te gaan.

Nu vraag ik mij af of er Bokt leden zijn die het leuk vinden om les van haar te krijgen en afkomstig zijn uit de buurt van Culemborg. Zodra er geinteresseerden zijn kunnen er groepslessen gegeven worden en kunnen we zodoende deze leuke en leerzame ervaringen delen. Wil je kennis maken met NH of heb je al ervaring? Iedereen kan zich opgeven.

Heb je interesse om groepslessen van Janneke te volgen in de buurt van Culemborg? Laat het me weten door op dit bericht te reageren.

Meer info: http://www.jannekebuddendijk.com
(Het is ook mogelijk om groepslessen in de buurt van Nijmegen en losse lessen van Janneke te volgen)

Ik zie jullie enthousiaste reacties graag tegemoet! :) En zou het leuk vinden om binnenkort samen met jou de lessen van Janneke te volgen.

Groetjes,

Tamara

Cassidy

Re: Groepsles Eerlijke rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:48

Mijn mening is dat je in het begin NH van de grond gaat toepassen, dus in het zadel heb je in eerste instantie niets te zoeken. Als je echt bij stap 1 begint....

Tammie_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:01

Het klopt dat je start met grondwerk. De eerste lessen heb ik ook alleen grondwerk oefeningen gedaan, maar zodra je dit onder controle hebt kun je wel vrij snel overgaan naar oefeningen vanuit het zadel. Oefeningen vanaf de grond zijn juist een goede basis om later in het zadel te gebruiken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:51

Om heel eerlijk te zijn; ik vind de foto's op de site niet erg stroken met je enthousiaste verhaal. Ik ben er niet echt van onder de indruk en hoewel datgene wat ik zie op die foto's wellicht niet representatief zijn voor haar werkwijze, is het wel de eerste kennismaking. Dat is toch jammer, aangezien met de huidige digitale technieken het niet zo moeilijk is om echt goede, representatieve foto's te schieten.

Cassidy schreef:
Mijn mening is dat je in het begin NH van de grond gaat toepassen, dus in het zadel heb je in eerste instantie niets te zoeken. Als je echt bij stap 1 begint....

Rijtechnische problemen los je op door erop te gaan zitten, nergens anders......
En als je dan zo graag je kennis verspreid: welke spieren bij het paard dragen de ruiter die erop zit?