Begin VD met Zvenja

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Begin VD met Zvenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:58

Ik ben nu volgens mij echt actief met VD bezig sinds januari.
Voorheen hebben we vooral schriktraining en grondwerk gedaan.
Ook ben ik er soms mee begonnen maar toen wou het niet zo lukken, ik ben me toen wat meer gaan informeren en ben toen eerst met klickertraining begonnen, nu pikt ze het allemaal vrij snel op. Ik heb dit tot nu toe allemaal gedaan zonder échte hulp met les. Maar ben van plan als het virus voorbij is als als ik weer een zakcentje heb om een lesje te doen bij danielle meyboom (hoop dat ik het goed schrijf :o ) loop nu namelijk nogal vast op de spagaat en spaanse pas. Hier wat foto's voor een beeld, tips zijn welkom maar blijf wel aardig. dit zijn niet alle dingen die ze beheerst

Fleem
aandachtspuntjes:
- niet zo hoog
- minder naar de hand toe
- niet naar voren lopen als ik hem vraag
Afbeelding

Jambette
aandachtspuntjes:
- hoger
- langer omhoog houden
- meer strekken
- minder stampen
Afbeelding
Afbeelding

Draai
aandachtspuntjes:
- van voren vragen
- pony meer op één plek blijven staan en niet een cirkel lopen
Afbeelding

buiging
aandachtspuntjes:
- de spagaat er meer inkrijgen dat de voorbenen meer gestrekt zijn en niet buigen
- iets dieper
Afbeelding

NikkivanOlst

Re: Begin VD met Zvenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:02

Ziet er leuk uit hoor!
De spagaat is heel makkelijk groter te krijgen door even met een balkje voor de achterbenen te werken, daarnaast kun je voor de buiging 1 hand op de singelplek leggen om het paardje in de schoft meer te laten zakken.

De jambette kun je uitwerken door te gaan shapen, ik weet niet of je met clicker werkt? Want dan kun je telkens iets later clicken :) Zorg er ook voor dat je maar 1 jambette krijgt en niet meerdere achter elkaar, want daar kun je nooit een mooie rustige jambette uit krijgen :)

Succes! :D

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 08:18

Dankje!
Met de spagaat heb ik het al vele malen geprobeerd met balkje zelf met hogere balkjes maar ze lijkt het niet te snappen want als ik haar voetjes naar voren vraag zet ze haar achtervoetjes mee, ik zet haar dan terug en begin opnieuw. Vraag het nog eens maar dat doet ze weer het zelfde, zet ik haar weer terug en dan begint het weer een paar keer opnieuw. Maar dan opeens komt een moment dat ze haar voorvoedjes ook niet meer verzet en dan blijft ze gewoon staan.. dus als je tips hebt?
ik heb in ieder geval zin in de les hopelijk kom ik dan weer een stukje verder

ja ik werk met klicker, had ik ook genoemd in het OP, alleen wil ik hem nog wel eens vergeten haha maar ik ga hem vast maken aan me zweepje dan kan ik hem niet meer vergeten haha.
oke ja dat zal ik eens proberen. Rechts gaat beter dan links dat wel maar ze doet inderdaad nog wel vaker naar voor schoppen in plaats van het been lang en gestrekt omhoog houden, ik zal het gaan proberen bedankt voor de tip!.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:42

Ik ken het probleem bij de spagaat ik heb namelijk een eigenwijslander(shetlander) Ze bleef het niet snappen en haar achterbenen gingen braaf mee, doe ik het goed, doe ik het goed!!!! Want aan haar zal het niet liggen ze wil graag. Helaas kon ik na vele denk sessie niet bedenken hoe ik het anders moest vragen. Dus besloten om het even te laten rusten en te beginnen met de spaanse pas. Uit bedacht hoe we daar mee aan de slag gingen en je raad het al, wat kreeg ik de spagaat, door haar de vanuit de jambette naar voren te laten komen vergeet ze haar achterbenen en staat ze in de spagaat. Zit nu alleen nog een beetje te knoeien met de commando's die moeten wel gaan verschillen
Veel succes ermee, als het even niet lukt, laten rusten!