Benno voor het eerst aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Benno voor het eerst aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 18:42

Mijn geweldige bink Benno is bijna 4 en nu word het toch echt rustig aan wel eens tijd dat hij wat voor zijn eten terug gaat doen.
Ik ben inmiddels begonnen met hem te betuigen en hij heeft nu een paar keer voor het autobandje gelopen.

Vandaag zijn hoofdstel voor onder het zadel op maat gemaakt, die hing al bijna een jaar klaar bij zijn zadel. En er een lange teugel aan gehangen. Gewoon om te kijken wat hij zou doen.

En hij deed het eigenlijk erg braaf. Wil heel erg zijn best doen maar moet nog wat leren doseren. Hand sluiten is soms een mooie overgang, soms een noodrem. Een stem commando om voorwaarts te gaan stapt hij soms netjes op weg en stuitert hij soms naar voor. En met sturen het zo, de ene keer krijgen we een vloeiende bocht en de andere keer gaan we haaks de hoek om.

Hij is nog erg onrustig in z'n mond. Tandjes zijn na gekeken dus dat moet goed zijn. Zij moeder heeft het ook lang gehad, dus ik geef hem gewoon de tijd en stoor me er maar niet te veel aan. Ik ga er van uit dat het met ervaring vanzelf beter word.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En durf zelfs een filmpje te plaatsen ;)

Anoniem

Re: Benno voor het eerst aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:48

Hihi, in het begin altijd 'Moet ik nu stoppen...ja....nee ik moet lopen....moet ik naar je toe komen? Nee ik moet vooruit!' :')

Leuk hoor! :D Veel plezier nog! Probeer wel een beetje contact te houden, anders is het wat onrustig in de mond :)

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:58

hahaha geweldig! wat een schatje is 't, inderdaad in het begin :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:10

jaaaaaa knappe Benno aan de LT :D *\o/* En nou wel doortrainen hoor, anders kom ik m stelen. Hij doet het al erg netjes voor zo'n groentje hoor!

Hij is inderdaad erg aan het kauwen op zn bit, hoe doet ie dat met het menhoofdstel (zit een stangetje in ga ik even vanuit)? Umpire doet het ook heel erg, tenzij er een zemen lapje omheen zit, dan is ie rustig (en het mylerbit was al een wereld van verschil t.o.v. zn enkelgebroken trensje) Wellicht zijn zn lagen wat gevoeliger dan bij de andere pony's.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 19:19

Met z'n Bstangetje doet hij het ook. Hij loopt nu op een ongebroken trensje. Zijn dubbel gebroken trens die hij een paar keer met wandelen in gehad heeft probeerde hij uit te spugen en was het nog erger mee.
Heeft zijn mama ook, hoe meer beweging in het bit, hoe meer ze er mee rommeld. Vandaar dat ik het eerst maar probeer met waar z'n moeder het goed op doet bij de zelfde 'problemen' als zijn moeder.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:35

netjes hoor! zo moeder zo zoon blijkbaar.
zoals hij loopt in zn mond loopt minime met een enkel gebroken bitje te prutsen, vooral als er iets druk op komt

jou thermolaarzen heb ik ook haha, die zakken op de enkels zo in, bij mij ook! lol

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:39

Leuk bezig Dennis! Lekker bolletje wol is het!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:10

Ah daar is m'n moppie weer <3 Hij doet het weer super Cis, net als dinsdag toen deed hij ook al zo goed 'n best!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:12

Hij doet echt zo z'n best.
Nu HEEL hard oefenen voor het EK ;).

Benno rommelt niet meer of minder als ik contact neem en is (voor een groene pony) fijn te sturen. Ik kijk het dus gewoon aan en als hij zo rommelig blijft ga ik verder zoeken naar wat anders.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:19

Je roep maar weer als je hulp nodig hebt hoor

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:19

Ziet er mooi uit hoor! :j

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:22

Superleuk :)
Maar in het begin kan je ook gewoon met kaptoom langeteugelen, doe ik ook en gaat prima. Dan heeft ie ook geen last van z'n tandjes :)