Help, mijn pony is over-fleemt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Help, mijn pony is over-fleemt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:03

Tja.. ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.

Een paar maanden geleden heb ik Otje het flemen aangeleerd, en dat kunstje zit er heel goed in, ik gebruik het commando met mijn vinger omhoog wijzen en "smile" te zeggen. Als ze het goed doet krijgt ze een clickje van de clicker en een voedselbeloning.

Het ziet er heel erg leuk uit wanneer Otje "lacht", en dit heb ik dus aan veel mensen laten zien offcourse :)), en die mensen reageren allemaal van aaaah, wat lieef! of wat leukk!, of in ieder geval iets positiefs.

Nou gaat Otje nu bij iedere aanraking flemen.. ik kan haar niet meer fatsoenlijk over haar hoofd aaien, of ze staat al te flemen, en als ik het negeer, gaat ze gewoon maar door (dat ze nooit lip spierpijn krijgt! :oo) als iemand anders otje wil aaien doet ze het ook.. Zelfs als ik haar streng toespreek zoals HEE of OTJE, dan kijkt ze me onschuldig aan, en je raad het al.. gaat ze flemen.

Ze gebruikt het flemen om mensen blij te maken lijkt het wel, als ze fleemt gaan mensen lachen = positieve aandacht DUS stopt ze er niet mee ;(

Nu begint het alleen irritant te worden, want alleen al als ik een halster om wil doen gaat ze flemen..
Andere trucs doet ze trouwens niet ongevraagd.

Ik hoop dat iemand me de gouden tip kan geven :+!

Afstraffen vind ik zo zielig eigenlijk.. omdat ze zo lief is dat ze je blij wil maken (en natuurlijk aandacht wil).
xxx

Ariebren

Re: Help, mijn pony is over-fleemt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:08

Gewoon gaan negeren.
Positieve of negatieve aandacht werkt belonend.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:11

_O- sorry maar ik vind het een heel leuk en aandoenlijk verhaal.
Ik heb helaas niet de gouden tip voor je,misschien even concentreren op een ander truukje?Wie weet "vergeet" ze dan het flemen eventjes? :')

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:11

Inderdaad negeren. Juist omdat ze aandacht wil. Zolang jij dat maar lang genoeg volhoudt zal ze wel doorkrijgen dat het geen zin heeft.
Als jij het niet vraagt, hoeft ze niet te flemen.

Veel succes ermee!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:12

Alleen maar negeren.
Wees blij dat het het flemen is en niet het steigeren.... :=

Mijn paarden mochtend ALTIJD een oefening misbruiken. Vienna gebruikte het gekke bekken trekken en Silke het nee schudden. Liever dat ze dat te pas en te onpas deden dan dat ze grotere oefeningen gingen doen. Ik kon er altijd wel om lachen hoor :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:14

Dat heeft mijn pony met zn benen naar voor doen, continue voor wie maar kijkt, op een gevene moment staat hij in de spagaat en dan nog met zn been naar voren te wijzen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:39

Die van mij doet dat ook :+
Eerst weet ik veel wat voor dingen moeten uitsteken om hem aan het flemen te krijgen, en nu lijkt hij niks anders meer te doen :') Het is nog net niet zo extreem als bij jou, ik kan nog wel gewoon halster omdoen en hem poetsen enzo. Het probleem begint als we aan het werk zijn .. als hij een oefening moeilijk vindt, geen zin heeft, niet begrijpt wat ik wil, .. dan gaat hij flemen en denkt zo toch te scoren :+ En inderdaad als er anderen staan te kijken, en dan zo van "oooh, super, doe dat nog eens!" .. Hopeloos :j :+

Maar zoals gezegd: liever het flemen dan de jambette of dergelijke ...
En het valt op zich wel mee, hij doet het niet echt constant, maar de lip gaat wel vaker omhoog dan vroeger, dat zeker :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:43

Doet die van mij ook :+ (of spaanse pas, of zijn benen kruisen :'))

Gewoon negeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:53

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:53

@ Eddy_rocks
de spaanse pas zou ik dus even NIET accepteren... Levensgevaarlijk als je een opdonder krijgt :n

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:49

Bedankt voor de tips!

Otje misbruikt gelukkig geen andere kunsten, ik ga het flemen dan maar gewoon negeren en hopen dat ze er mee stopt :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:41

VisibreTeam schreef:
@ Eddy_rocks
de spaanse pas zou ik dus even NIET accepteren... Levensgevaarlijk als je een opdonder krijgt :n

Oh hij krijgt ook echt wel op zijn flikker hoor! Staat ook duidelijk een plek onder mij en is dan poeslief. Maar hij trekt gewoon alles uit de kast. Gelukkig is een "nee" altijd genoeg ;)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:07

haha dit herken ik echt heel erg! mijn pony heeft dat ook die fleemt ook bij iedere aanraking! meestal lach ik er gewoon om zeg dat ie een mafkees is en dan besteed ik er geen aandacht meer aan en dan vergeet hij het vanzelf wel te doen.

veel succes ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:39

Het is me al (grotendeels) gelukt om het haar af te leren. :)

Ik ben het gewoon heel overdreven gaan negeren, als ze fleemde, met mijn rug naar haar toe gaan staan :+ En dan weer door met waar ik mee bezig was, ging ze weer flemen, rug naar haar toe.
Ze wist niet wat er aan de hand was en keek me telkens heel zielig aan, :(:), maar het heeft wel geholpen en bij mij fleemt ze bijna nooit meer. Alleen bij andere mensen dus nog wel.. maar daar ga ik aan werken op dezelfde manier.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:39

Mijn paard deed dat ook en wat ik heb gedaan is gewoon negeren ook niet gaan belonen!
Pas als ik het aan haar vroeg kreeg ze wat, nu doet ze het gelukkig niet meer! :D