Ik doe nu met Wonder een poosje aan vrijheidsdressuur. We doen het niet heel regelmatig, maar ik heb het de afgelopen dagen wat meer geoefend. Hij kan nu een voetje op commando, stil blijven staan, nee schudden, de pion aanraken, mijn hand aanraken en achteruit. Tips zijn welkom! We zijn beide beginners
Leuk hoe goed de pony op de pion reageert Ook netjes dat hij weer terug mag komen
Hand aanraken ook netjes! Niks op aan te merken Knip je in je vingers? Want dat kan een extra duidelijke trigger zijn om de hand aan te raken
Voetje geven mag je rustig jambette noemen Ik denk dat het een beetje verwarrend is dat je bij de ene voet er naast staat en bij de andere er schuin voor, heb je al eens nagedacht hoe je verder wil naar de spaanse pas? Daar moet je jambette namelijk al op voorbereid zijn
Blijven staan ziet er ook netjes uit! Probeer aan het einde alleen niet heel snel die beloning er in te duwen maar gewoon rustig naar de voorkant door te wandelen en pas daar de beloning geven
Einde is geniaal
Je bent erg goed op weg! Ga vooral zo door en ik hoop dat je wat aan mn tips hebt
Wat leuk! Vind het echt een leuke shet, en hoe jullie bezig zijn, echt top! Die pion, haha, wat leuk! Kan je later misschien uitbereiden naar het oppakken en terugbrengen. Voor de jambette (voetje) zou ik er vooral in het begin duidelijk naast staan, en belonen op momenten dat het been net iets hoger of langer in de lucht wordt gehouden. Zo krijg je later een mooie hoge jambette!
Ziet er superleuk uit! Je hebt ook een leuke shet, mooi kleurtje
sorsie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-12 14:54
VisibreTeam, bedankt voor je tips. Ik weet eigenlijk nog niet hoe ik de spaanse pas wil gaan doen, misschien dat iemand daar tips voor heeft? Met het blijven staan heb ik inderdaad wel de neiging heel snel weer naar hem toe te komen, ik zal er op letten Ohja, en ik knip inderdaad met mijn vingers, merk dat hij daar heel goed op reageert
Nista_RX, ik wil hem dat inderdaad proberen te leren, moet alleen nog even kijken wat het beste werkt, hij is in ieder geval enthousiast genoeg