[AR] Wanneer scurry wedstrijden in Nederland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Wanneer scurry wedstrijden in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 14:02

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet echt iets vinden hierover
Weet iemand wanneer er een scurry wedstrijd is? Ik weet alleen maar die op Paard&Koets maar dat duurt nogal lang :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:02

misschien ben ik wat dom, maar wat is scurry?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 14:04

Dat is met een paard en koetsje zo snel mogelijk een parcours met pionnen en kegeltjes afleggen. Is heel spectaculair.
Zoek maar een op youtube op scurry driving dan zie je het :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:24

Wordt dat hier überhaupt wel in NL georganiseerd?
Volgens mij lenen de Nederlanders tijdens Paard & Koets voor de gelegenheid ook vaak scurrywagentjes van Engelse rijders, omdat ze meestal zelf die wagentjes niet hebben.....

Edit:

in dit topic vind je er meer over:

[AR] Double harness scurry driving

bokker ardo_iggy heeft ook meegedaan tijdens P&K.
In bovenstaand topic wordt ook door meerderen gezegd dat er, buiten P&K om, geen Scurry wedstrijden in NL worden georganiseerd. Is echt een Engelse sport.........

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:27

O, wat jammer zeg...
Dan wordt het wachten tot P&K..

Cemlys

Re: Wanneer scurry wedstrijden in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:09

Al denk ik dat er best wat mensen zouden zijn die het willen gaan doen (ik hou me altijd aanbevolen), maar zoiets begint altijd op kleine schaal, paar keer per jaar en pas als er echt animo is kun je zoiets gaan uitbreiden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:33

Cemlys schreef:
Al denk ik dat er best wat mensen zouden zijn die het willen gaan doen (ik hou me altijd aanbevolen), maar zoiets begint altijd op kleine schaal, paar keer per jaar en pas als er echt animo is kun je zoiets gaan uitbreiden

:j lijkt mij ook supergaaf (en volgens mij leek m'n groom het ook wel wat, haha).
Denk dat de animo er zeker wel voor zal zijn, alleen kan je inderdaad niet meteen groot beginnen.

Daarnaast zit je nog altijd dan met het probleem van de wagens......... Want ja, (vrijwel) niemand heeft hier in NL zo'n speciaal wagentje staan. En men gaat natuurlijk zo'n wagen ook niet zomaar aanschaffen, als het puur voor 'er bij' is voor af en toe een keertje.....

Wat ze dan bijv. zouden kunnen doen (is maar een klein hersenspinseltje hoor) is een aantal van die wagens hier in NL produceren (of uit UK halen) en die dan tegen vergoeding 'verhuren' voor dit soort wedstrijdjes. Wie weet komt het dan vanzelf wel van de grond.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:44

Ja dat zou nog leuk zijn. Mss is het wat om op de welsh stamboekkeuringen als showonderdeel bij te voegen. Gebeurt er ook nog een keer wat spannends voor het publiek. vaak hoor ik dat de hoeveelheid publiek en dus tegelijk promotie tegenvalt, maar zoiets brengt nog een keer leven in de brouwerij

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:48

Cemlys schreef:
Ja dat zou nog leuk zijn. Mss is het wat om op de welsh stamboekkeuringen als showonderdeel bij te voegen. Gebeurt er ook nog een keer wat spannends voor het publiek. vaak hoor ik dat de hoeveelheid publiek en dus tegelijk promotie tegenvalt, maar zoiets brengt nog een keer leven in de brouwerij

Da's helemaal een idee!!!

En in de UK worden idd vaak Welshjes gebruikt ja. Maar aan de andere kant, dan scherm je het wel meteen af voor de rest van de rassen en dat is natuurlijk ook zonde..........
Of het moet dus (daarnaast) ook nog buiten het stamboek om gedaan worden.
Zou wel een mooie publiekstrekker zijn ja!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:53

Dat denk ik wel inderdaad. en het is volgens mij wel erg leuk om te doen. maar dan moet er toch tenminste iemand met een beetje ervaring zijn om zoiets te begeleiden en geschikte pony's.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:02

Aan geschikte pony's denk ik geen gebrek hoor, zat pittige Welshjes die voor de wagen lopen
*ziet in gedachten meteen Jan de Boer of Bram Chardon voor zich met hun pony's*.

Ook nog iets.......... als dat vanuit het stamboek zóu gaan dan is dat natuurlijk ook alleen maar voor pony's met papier. Terwijl er zat in de sport lopen zonder papier. Die neem je dan ook niet mee.