Sunny aan de VD, filmpje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Sunny aan de VD, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:27

Alweer een tijdje geleden heb ik les gehad van Nikki.
Een tijdje ben ik toen actief bezig geweest, maar merkte dat Sunny het niet leuk vond om dagelijks te doen en toen even wat rustiger aan gedaan. Dit heeft hem goed gedaan want mijn fanatiekeling is weer terug! merk aan hem dat hij steeds meer wil.
Sunny zijn favorite kunstje is de Jambette, hij denkt af en toe dat hij grappig.

We concentreren ons de laatste tijd vooral op de Jambette en Spaanse pas, en als afwisseling af en toe tussendoor de Spagaat, Klassieke Buiging, Targetten en Liggen.
- De Jambette doet hij nu zowel aan de hand als onder het zadel, en hij lijkt hem steeds weer hoger te willen geven.
- Spaanse pas had hij niet zo heel snel door, maar gaat steeds beter. Het afwisselen van het been vind hij nog moeilijk, dit ben ik gaan oefenen om de jambette ook vrij snel achter elkaar te vragen merk dat hij de link wel legt :)
- Targetten doe ik voornamelijk met een pion, maar ben verschillende targets aan doen (oa blauw krukje omgooien en een doek)
- Spagaat en de Buiging zit nog niet heel veel vordering in, maar doen we ook niet tijdens iedere training.
- Liggen bied Sun aan vanuit het Rollen en zodra hij 1x heeft gerolt dan weet hij 'liggen = eten' dan gaat hij echt 5x rollen :+ (voordat ik VD deed met hem, rolde hij max 1 keer!)

Gisteren is Esme (essie190) met mij mee geweest en heeft wat filmpjes gemaakt. beeld is s'avonds gemaakt in de Binnenrijbaan.

het filmpje:

Commentaar is welkom, wel graag opbouwend dat ik er wat mee kan doen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:48

GVL ----> GVL - ITP

Nista_RX

Re: Sunny aan de VD, filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:33

Ik vind het er al netjes uit zien! :) Misschien kan je met de spaanse pas beter aan de zijkant gaan staan, en een zweepcommando geven, als je een been tegen je knie krijgt is dat best pijnlijk *spreekt uit ervaring*. Ik zou zeggen, ga zo door! +:)+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:46

Nista_RX schreef:
Ik vind het er al netjes uit zien! :) Misschien kan je met de spaanse pas beter aan de zijkant gaan staan, en een zweepcommando geven, als je een been tegen je knie krijgt is dat best pijnlijk *spreekt uit ervaring*. Ik zou zeggen, ga zo door! +:)+

Vanaf de zijkant is het lastiger om je paard voorwaarts te houden :)
Ik begin altijd vanuit de voorkant om het paard gelijk voorwaarts door te kunnen vragen, en pas nadat hij dat begrijpt verschuif ik het commando naar de zijkant ;)

Goed bezig meis +:)+
Het liggen ziet er ook al érg goed uit! Buiging ook :j
Jambettes onder het zadel mag je ook zéker niet over klagen, ziet er erg goed uit!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:25

Nista_RX : Heb al een aantal keer een 'shop' gekregen, maar dat was niet terwijl ik de Jambette vroeg, jambette vind hij geweldig om te geven, 1x correctie (met stem) en zet ik hem achteruit en dan laat hij het wel weer. Wat Nikki zegt, eerst moet hij het even goed door hebben en makkelijk meelopen in de spaanse pas als ik er voorloop, naast hem meelopen vind hij normaal al wat lastiger (hij is getraint via emiel voest en is gewend áchter je te lopen)

Nikki: Liggen was ik stiekum beetje trots op :o normaal staat hij weer op zodra ik stop mer voeren, was de eerste keer dat hij nog even bleef liggen! :D
Op de film doet hij de jamettes onnder het zadel zo gecontroleerd, aan de hand doet hij soms gewoon karate om eng van te worden :)) onder het zadel zijn we ook pas 3x mee bezig geweest! (1x met zadel er op, 2x zonderzadel)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:27

Elise, dan kun je gaan werken aan het belonen voor het liggen wat uit te gaan stellen :) Dan blijft hij waarschijnlijk ook wat langer liggen en pas ná het belonen op laten staan :)
Is ook makkelijker om zo door te gaan naar het platliggen en zitten :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:02

Ziet er prima uit hoor! :D
Die jambette's zijn erg mooi uitgevoerd!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:25

Heb er eigenlijk vrij weinig aan hoeven doen, gelijk sinds hij hem snapte ging hij al netjes hoog.
een nadeel is wel, als hij écht fanatiek wordt dan worden het karate trappen, heel grappig maar niet altijd de bedoeling :p