Hij stond tijdens & na de training zo banketstaaf te kijken dat ik iets had van "hoe zou hij reageren als ik een pion op z'n hoofd zou zetten" .. Nuja, zoals je ziet .. niet ..

Vandaag hebben we gewerkt aan de dubbele longe + lange lijnen en een klein parcourtje. Beetje oefenen met het sturen enzo, voor als ik hem ooit voor de wagen wil, wat ergens toch wel de bedoeling is. Ik besloot om de training eens te filmen, en besloot daarna om niet enkel de goede stukken eruit te halen, maar gewoon de filmpjes in z'n geheel erop te zetten. Zo ziet dus een training bij ons eruit

Ik was vergeten dat deze camera niet zo goed filmt, dus sorry voor de haperingen, volgende keer aan denken dat ik mijn andere camera neem... Zet zeker wel het geluid aan, dat doet het wel goed en het hoort er gewoon bij

1. Kom maar [***], we gaan werken...

Toen ik hem eindelijk in de piste had even opgewarmd aan de dubbele longe, beetje stap, draf & halthouden.
Daarna de camera aan gezet en nog een beetje aan de dubbele longe gewerkt, ook met galop.
Tips zijn welkom, dingen waar ik zelf tegenaan loop:
- bij het terugkomen in de gangen komt hij tegen de hand in
- in de galop krult hij zich nogal eens op, dit probeer ik te voorkomen door hem voorwaarts te houden
De galop is een moeilijk punt voor hem, maar er wordt uiteraard aan gewerkt

Na de dubbele longe het parcourtje aan de lange teugel. Eerst even testen in stap.
En op het einde gaan we even fijn aanklooien, ik vroeg hem achteruit maar hij wilde liever met de balkjes spelen

Daarna over naar het parcourtje in draf, meteen een stuk moeilijker.
Ik ontdekte in het begin dat mijn teugels toch kort waren, ik kon gewoon niet volgen (zie ook: [GVL] Lange teugelen: ik kan niet volgen ), en toen besloten om de dubbele longe er maar weer bij te pakken, dit gebeurd even buiten beeld

Toen ik het parcourtje aan het opbouwen was stond hij er trouwens zo bij:

Mijn brave wachtende pony

Om te eindigen besloten een sprongetje mee te nemen dat aan de andere kant van de piste opgebouwd stond.
Ik had mij alleen misrekend in de hoogte, wat resulteert in leuke acties van mijn kant uit

Bij de laatste sprong twijfelde ik net een moment teveel tussen springen of teugels erover gooien ................
Hij deed het zo goed

Ik had nogal moeite met het sturen & links + rechts is ook niet altijd simpel

En voor de oplettende kijkers: ja, ik had 2 verschillende lange lijnen

En ja, op het 3e filmpje viel mijn mobiel uit mijn zak, dit had ik echt pas op het einde door .. Het ding heeft het overleefd

En verder: ja, ik applaudiseer voor mijn pony, is voor mij een manier om te tonen dat ie het héél goed heeft gedaan

Na de zware training (

(en ja, we gaan echt werken aan die lijn van hem, we zijn net terug in actie na alweer een rustperiode

Toen terug naar de weide, in het bos heeft hij 10 minuten lopen sloffen, hij moest plassen maar vond het juiste plaatsje niet

Ben 'm daarna toch maar weer gaan halen, hij zou daar overnacht hebben denk ik

Al bij al was het een leuke dag, beetje spelen en toch beetje trainen, net zoals we het graag doen

Bedankt voor het kijken!
En sorry voor de lange filmpjes, volgende keer zal ik het weer kort houden