Cobe solliciteert voor pion

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe solliciteert voor pion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:00

Voor als het echt op moet vallen :Y)

Afbeelding

Hij stond tijdens & na de training zo banketstaaf te kijken dat ik iets had van "hoe zou hij reageren als ik een pion op z'n hoofd zou zetten" .. Nuja, zoals je ziet .. niet .. :') Maar verder zijn we wel serieus geweest vandaag hoor .. Of ja, serieus op onze manier :Y)

Vandaag hebben we gewerkt aan de dubbele longe + lange lijnen en een klein parcourtje. Beetje oefenen met het sturen enzo, voor als ik hem ooit voor de wagen wil, wat ergens toch wel de bedoeling is. Ik besloot om de training eens te filmen, en besloot daarna om niet enkel de goede stukken eruit te halen, maar gewoon de filmpjes in z'n geheel erop te zetten. Zo ziet dus een training bij ons eruit ;)

Ik was vergeten dat deze camera niet zo goed filmt, dus sorry voor de haperingen, volgende keer aan denken dat ik mijn andere camera neem... Zet zeker wel het geluid aan, dat doet het wel goed en het hoort er gewoon bij :')

1. Kom maar [***], we gaan werken...
Afbeelding

Toen ik hem eindelijk in de piste had even opgewarmd aan de dubbele longe, beetje stap, draf & halthouden.
Daarna de camera aan gezet en nog een beetje aan de dubbele longe gewerkt, ook met galop.
Tips zijn welkom, dingen waar ik zelf tegenaan loop:
- bij het terugkomen in de gangen komt hij tegen de hand in
- in de galop krult hij zich nogal eens op, dit probeer ik te voorkomen door hem voorwaarts te houden
De galop is een moeilijk punt voor hem, maar er wordt uiteraard aan gewerkt ;)

Na de dubbele longe het parcourtje aan de lange teugel. Eerst even testen in stap.
En op het einde gaan we even fijn aanklooien, ik vroeg hem achteruit maar hij wilde liever met de balkjes spelen :')

Daarna over naar het parcourtje in draf, meteen een stuk moeilijker.
Ik ontdekte in het begin dat mijn teugels toch kort waren, ik kon gewoon niet volgen (zie ook: [GVL] Lange teugelen: ik kan niet volgen ), en toen besloten om de dubbele longe er maar weer bij te pakken, dit gebeurd even buiten beeld ;)

Toen ik het parcourtje aan het opbouwen was stond hij er trouwens zo bij:
Afbeelding
Mijn brave wachtende pony <3 Hij blijft ook gewoon zo staan als er andere paarden in de piste zijn enzo, geweldig vind ik het :D

Om te eindigen besloten een sprongetje mee te nemen dat aan de andere kant van de piste opgebouwd stond.
Ik had mij alleen misrekend in de hoogte, wat resulteert in leuke acties van mijn kant uit :')
Bij de laatste sprong twijfelde ik net een moment teveel tussen springen of teugels erover gooien ................

Hij deed het zo goed :D
Ik had nogal moeite met het sturen & links + rechts is ook niet altijd simpel :+ Pony zal ook wel gedacht hebben "die baas van mij 8)7 ". Maar er zijn geen pony's verwond gedurende deze training :Y) En het baasje loopt ook nog rond :Y)

En voor de oplettende kijkers: ja, ik had 2 verschillende lange lijnen :+ Is niet van mijn gewoonte maar mijn 2e gele touw lag nog in de auto en die auto stond aan de weide en dat was echt te ver om even naartoe te lopen, ik kwam er pas vandaan ....
En ja, op het 3e filmpje viel mijn mobiel uit mijn zak, dit had ik echt pas op het einde door .. Het ding heeft het overleefd :Y)
En verder: ja, ik applaudiseer voor mijn pony, is voor mij een manier om te tonen dat ie het héél goed heeft gedaan :Y)

Na de zware training ( :+ ) hem ontdaan van al z'n tuig, en daar stond hij dan weer ...
Afbeelding
(en ja, we gaan echt werken aan die lijn van hem, we zijn net terug in actie na alweer een rustperiode }:0 )

Toen terug naar de weide, in het bos heeft hij 10 minuten lopen sloffen, hij moest plassen maar vond het juiste plaatsje niet :+ Toen hij dat wel had gevonden en gedaan had wat hij moest doen besloot hij dat hij daar wel goed stond ... En dus zei ik: "bekijk het maar, dan ga ik wel alleen naar jouw weide". En dus ging ik alleen .... en stond mijn pony daar ...

Afbeelding

Ben 'm daarna toch maar weer gaan halen, hij zou daar overnacht hebben denk ik _O-
Al bij al was het een leuke dag, beetje spelen en toch beetje trainen, net zoals we het graag doen :D

Bedankt voor het kijken!
En sorry voor de lange filmpjes, volgende keer zal ik het weer kort houden :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-02-12 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re: Cobe solliciteert voor pion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:06

Oef hij is wel wat aan de zware kant :+ Maar die eerste foto is eeeeeeerg leuk :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:08

Oh wat is hij toch een geweldig dier he <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:10

@ Arabesk : I know :o :o :o
Is hij altijd wel geweest trouwens, maar we zijn er nu actief mee aan de slag. Hij is van stal verhuist, staat nu enkel nog op voordroog (droog voordroog) en op stal zijn veel meer mogelijkheden om te werken dus hij gaat er stilaan moeten aan gaan geloven ~~}> Ben nu van het weekend bezig met dingen om weer conditie op te bouwen enzo, en hopelijk gaat het dan allemaal beter gaan ;) Hij heeft trouwens ook z'n momenten, op deze foto's vind ik hem echt dik, terwijl hij tijdens die vorst er een stuk beter uit zag, en morgen kan het alweer een heel andere indruk geven .. hij blijft dan te dik, maar hier vind ik het wel heel erg uitzien :o

@ xMercury : thanks!

Jullie moeten wel allemaal filmpjes bekijken hé, ik doe die moeite niet voor niks }:0 :P
En als je geen zin heb in veel, kijk dan zeker het laatste, dat is het leukste :Y) :))

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:10

Wat een leuk beest met een mooi karakter!
Die 1e foto... geniaal _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:15

Dank je wel :D :D
Hij is echt mijn maatje geworden, we hebben wat opstartproblemen gehad maar de laatste tijd :+: Gewoon zoals gisteren en vandaag met hem werken/spelen, daar kan ik echt van genieten. Morgen moet ik hem weer afgeven, dan moet ik weer met mijn andere pony werken :( :') Haha, is ook een leuk beest hoor, maar daar moet ik alles nog mee opbouwen en dan ben ik toch blij als ik gewoon onbezorgd met mijn maatje aan de slag kan O:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:46

Die eerste foto is echt geweldig :') hij staat er ook zo droog bij, haha. Training heb ik niet veel verstand van dus kan geen tips geven, maar tof dat jullie zo divers aan de slag gaan! Bontje op het halster (?) staat ook leuk bij hem!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:29

Wat gaaf! :D En die pion op zn hoofd! :') Ik vind het er netjes uit zien, vooral leuk dat je een parcourtje hebt neergezet!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:31

Hahaha, die foto met die pion op zn hoofd _O- Hoe droog kan je kijken?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:57

Hij is zo leuk :))
Als ik een auto had kwam ik écht een keer langs :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:43

Dank jullie wel allemaal :D

_clau_1991 schreef:
Hoe droog kan je kijken?

In [***]'s geval: heel droog :Y)
Het helpt natuurlijk niet mee dat z'n oren in die pion zitten :+

@ VT : wij houden je niet tegen hé ;) :P

@ Nista_RX : thanks, zo werken wij heel vaak .. Eigenlijk oefen ik daar gewoon het sturen enzo, maar doordat we dit via een parcourtje doen blijft het leuk, en werkt [***] ook makkelijker mee .. Je merkte heel goed dat naar het einde toe de slalom bv. een stuk beter ging omdat hij wist wat er moest gebeuren, en zo kunnen we dan steeds verfijnen. Ik vind het wel leuk werken zo :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:52

Awwwh, wat een super leuke pony! :j
Die eerste foto is echt super leeuk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:56

Wordt Cobe helemaal niet gereden? (ik ken de geschiedenis niet, zie alleen zulke grondwerk-filmpjes voorbij komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:09

Dank je wel Dannielover!

@ GamblersCup : neen, hij is vroeger wel bereden geweest maar er heeft al een tijd niemand meer opgezeten. Ik ga het zelf ook waarschijnlijk niet meer doen (lichamelijke + mentale problemen zeg maar, zit een hele geschiedenis achter :+ ), wel wil ik proberen of we hem voor de wagen kunnen beleren. Hij lijkt dat wel wat te vinden, hij voorop en ik erachter, hij luister dan ook echt goed vind ik en let heel braaf op mij. Dus vandaar ook die dingen wat we gisteren hadden gedaan, als oefening/opbouwen. En dan zien we wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:14

Heb ik nu al die moeite gedaan voor nog niet eens 10 reacties? := :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:09

Ik vergat helemaal te schrijven dat ik me dood gelachen heb om die pilonnen-foto! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:24

Haha, dank je :Y)