Vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Proja

Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 19:01

hey ik heb 2 vraagjes,
ik hou van vrijheidsdressuur enzo.
nu zie ik vaak in filmpjes dat de ruiter naast de schouder van het paard staat en naar achter gaat zonder het paard te duwen ofzo. nu ik zou dat ook dolgraag willen kunnen met mijn paardje, maar ze gaat enkel naar achter als ik voor haar staat en bv. naar haar borstkas wijs en dan het geluid voor naar achter te gaan maak. Ik zou dolgraag weten dus hoe je eraan moet beginnen om een paard op die wijze naast jou naar achter laat gaan (hopelijk begrijpen jullie het ;) )

en de tweede is voor het leren liggen, ik weet dat je eerst moet leren op 1 knie zitten en dan zovoort, maar het probleem is dat ze constant haar been terugtrekt en nogal snel, zelfs als ik het redelijk traag probeer... Ik dacht er misschien aan dat ze me niet genoeg vertrouwt maar bij andere dingen vertrouwt ze me dan wel heel erg. Dusja hopelijk kunnen jullie ook wat tips geven voor het liggen
:)

Jolijneniris

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:25

Basis aanleren ;)

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:47

over naar achter laten gaan ,misschien kan je naast haar gaan staan en dan degen haar borst aan duwen , eens kijken of dat werkt groetjes

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:48

@jolijneniris ja misschien moet je uitleggen hoe ze de basis moet aan leren ;)

Proja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:08

haha ja :) nou ze stopt wanneer ik stop, ze kan naast mij draven en stapen enzo., loungeren lukt heel goed kan haar meestal (soms als ze overactief is luistert ze niet zo goed) op mijn stem alleen zchter en zachter in gangen laten gaan, en stoppen op een afstand lukt ook (weet niet of dat al de volledige basis is) zoniet dan zou het handig zijn moest je me daar wat meer info over wil geven alvast bedankt :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:15

Proja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:14

dankje :) ben er vandaag al wat mee begonnen x