[AR] wat moet je allemaal weten met 1e keer oefenmarathon ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KadySurkana

wat moet je allemaal weten met 1e keer oefenmarathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 16:14

me tante en ik doen voor de 1e keer mee met een marathon wedstrijd.
met enkelspan en fries paard.
maar ik zou niet weten waar ik op moet letten als ik het pacour ga lopen.
wel wat de volgorde is natuurlijk:)
& wat moeten we allemaal meenemen ?

in ieder geval bedankt.

Keet

Re: wat moet je allemaal weten met 1e keer oefenmarathon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:21

Het is handig om te beginnen met het doorlezen van de wedstrijdregelementen. Die kan je vinden op de website van de KNHS.
Die zijn ook handig om mee te nemen, je kanz e voor 2,95 bestellen op de site.

Verder is het handig om 2 stopwatches mee te nemen, een waterdicht hoesje voor je papieren tijdens de marathon, een scherp mes, halster+touw, hoevenkrabber.
Niet vergeten jullie caps mee te nemen en handschoenen voor zowel de menner als de groom.

Waar je op moet letten tijdens het parcours lopen: natuurlijk de volgorde van de poorten en de locatie van de start/finish en de richting waarin die genomen worden. Goed de lijnen lopen, zowel menner als groom.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:40

Mwah 2 stopwatches zijn nou niet perse nodig, misschien handig, maar voor de 1ste keer ben je daar echt niet mee bezig.
Misschien voor outdoor dan wel weer handig bedacht ik me net even. Binnen doe ik 'm niet om, voor buiten straks wel.

Verder idd op de poortjes letten, rode pion aan je rechterhand houden, witte pion aan je linkerhand.
Groom ook goed het parcour onthouden dan weet ze welke kant ze moet zitten/hangen.
Verder zoals Evelli zegt de standaard spullen; halster/touw, hoevenkrabber, scherp mes, caps.

Ik zou ook even de reglementen doorkijken, is handig voor jezelf, ik heb ze uitgeprint allemaal en in een map gedaan :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:25

Melanie: voor de outdoors is het erg handig. Kan je met de ene de gewone tijd bijhouden en met de ander de stoptijden. En als reserve is het ook gewoon handig om bij je te hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:28

Dat zei ik ook, maar ik dacht even dat het misschien over indoor ging, dan is het wat minder belangrijk, en al helemaal als het 1ste keer is natuurlijk :+

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:34

dankjullie wel het is outdoor=)

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:20

Wat ik altijd afspreek is dat als we hebben verkend. En we daarna gaan kijken en we zien dat anderen andere lijnen gaan rijden die mischien wel sneller of beter zijn dat we dat niet meer aanpassen:)