[AR] Voor het eerst hobbyklasse starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

Voor het eerst hobbyklasse starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:04

Ik wil in het voorjaar voor het eerst hobbyklasse starten met onze haflinger.
Nu ben ik goed bekend met wedstrijden onder het zadel, maar aangespannen is nieuw voor ons.
Nu heb ik in het reglement gevonden dat je hobbyklasse geen kledingreglement hebt, met wat voor kleding rijden de meeste hobbyklasse? Iemand verder nog 'leuke tips' voor de eerste keer?

Keet

Re: Voor het eerst hobbyklasse starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:12

Rij de hobbyklasse altijd met kleding die voldoet aan het KNHS regelement :) wel zo netjes en respectvol naar de jury toe :)

Zorg dat je netjes op de letter rijd, de voltes mooi rond, je op de juiste wijze de jury groet, je netjes op tijd bent, je een proevenboekje bij je hebt en alles netjes voor elkaar hebt.

rayo

Re: Voor het eerst hobbyklasse starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:55

Dacht eerst 'ik heb al een wedstrijdoutfit' maar toen kwam ik er achter dat je bij het mennen een iets ander tenue hebt. Gewoon een donkerblauw krijtstreeppak met een witte blouse en een veiligheidscap is toch prima?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:06

Ik start aangespannen in de zelfde kleding als onder het zadel, heb alleen andere handschoenen voor het mennen, en natuurlijk een menschort.

Vergeet de handschoenen bij je groom niet :) anders krijg je daar zeker opmerkingen over.

Ook mag je bij het mennen in een net pak met bijpassende hoed, of helm rijden.

En verder je proef net als onder het zadel netjes rijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:09

rayo schreef:
Dacht eerst 'ik heb al een wedstrijdoutfit' maar toen kwam ik er achter dat je bij het mennen een iets ander tenue hebt. Gewoon een donkerblauw krijtstreeppak met een witte blouse en een veiligheidscap is toch prima?

Dat is prima, vergeet je handschoenen niet.
Ook je groom moet in tenue/netjes, ook als deze langs de bak staat. Dus ook met handschoenen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:18

volgens mij zijn handschoenen niet meer verplicht sinds 2011 april of zo of geldt dat alleen voor schort?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:57

pantarhei schreef:
volgens mij zijn handschoenen niet meer verplicht sinds 2011 april of zo of geldt dat alleen voor schort?

http://www.knhs.nl/objects/00017471.pdf
Citaat:
Artikel 407 - Kleding
KLEDING
Voor deelnemers en grooms is correcte kleding is verplicht zowel tijdens het losrijden als tijdens de wedstrijd. Deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
Een deelnemers en grooms dienen als volgt gekleed te zijn:
– Heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm, schootskleed
en handschoenen.
– Dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen.
Voor zowel deelnemers als grooms is eveneens het verenigingstenue toegestaan.
Bij vaardigheidswedstrijden is voor zowel de deelnemer als de groom een veiligheidshelm
(EN 1384) tijdens de proef verplicht.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:05

Evelli schreef:
pantarhei schreef:

http://www.knhs.nl/objects/00017471.pdf
Citaat:
Artikel 407 - Kleding
KLEDING
Voor deelnemers en grooms is correcte kleding is verplicht zowel tijdens het losrijden als tijdens de wedstrijd. Deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
Een deelnemers en grooms dienen als volgt gekleed te zijn:
– Heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm, schootskleed
en handschoenen.
– Dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm, schootskleed en handschoenen.
Voor zowel deelnemers als grooms is eveneens het verenigingstenue toegestaan.
Bij vaardigheidswedstrijden is voor zowel de deelnemer als de groom een veiligheidshelm
(EN 1384) tijdens de proef verplicht.

wou net zeggen, heb ik iets gemist???
Zou het raar vinden als dat ineens niet meer hoeft.....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:35

Zelf heb ik ook een paar keer deelgenomen aan de hobbyklasse en droeg toen:

* Dressuurhoedje;
* Zwart colbertje;
* Witte blouse met plastron (of wit sjaaltje);
* Witte rijbroek met gepoetste rijlaarzen;
* Zwart menschort;
* Witte handschoenen (handschoenen zijn verplicht, anders krijg je punten aftrek/aantekening).

En vergeet je zweep niet te allen tijde op de juiste manier bij je te dragen. Dit rekenen ze je anders ook aan (spreek uit ervaring). ;)