Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Ik zou m eerst even om de dag longeren met singeltje en hoofdstel, meer niet en dat een paar weken lang. Als ze goed aan de stemhulpen zijn kun je eens rustig een elastiek om doen en dan op zo'n lengte dat hij alle kanten op kan. En dan rustig aan een stukje korter zetten. Ik zou het niet gebruiken om hem te strak te zetten, als je wilt werken aan spieropbouw kun je beter werken met een slof en die hoog op de schoft knopen en tussen de benen vast maken. Zo kan het paard nog wel alle kanten op met het hoofd.
Bizzybijtje schreef:Lijkt me stug als hij het longeren niet kent als hij wel ingereden is?![]()
Weet je het zeker dat hij dat niet kan?
Maar goed, in het begin inderdaad niet gelijk bijzet eraan, wel een singeltje om om te wennen.
Eerst stemhulpen erop, en zorgen dat hij gewoon rondjes loopt en niet aan de longeerlijn loopt te sleuren
Sodeletuut schreef:Ik zou sowieso zonder doen..Wat je na een tijdje zou kunnen proberen, is de dubbele longe, kan je heel effectief mee longeren.
noahlady schreef:Sodeletuut schreef:Ik zou sowieso zonder doen..Wat je na een tijdje zou kunnen proberen, is de dubbele longe, kan je heel effectief mee longeren.
ja inderdaad! Zo longeer ik mijn eigen pony ook.Heel fijn.
Maar om dat bij eentje die nooit is "bijgezet" lijkt me ook niet handig, toch?
Kan beter doen wat Joolien zegt... een slof, of elastiek op zijn langst, dus met alle vijheid nog, zodat hij went aan iets wat aan zijn lijf hangt.
keona schreef:dan doe je hem een pessoa om lekker los,maar dan hangt er wel iets achter zijn kont.laat die dat toe kun je met de dubbele lijnen gaan werken.slof/elastic vind ik niks.zou dan voor een pessoa gaan/dubbele lijnen