Spullen vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verastar1

Spullen vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:32

Hallo,,

ik heb nu een super leuke americaanse x shet verzorgpony. hij is echt super lief. soms nog wel happerig en de ene keer erger dan de andere keer het verschild gewoon erg. nu ben ik super streng voor hem met bijten in het begin deeed ik op de neus maar heb geleert als ik bij hem bij zijn neus kom wil hij bijten. dus straf hem nu bij zijn been/borst helpt niet altijd goed maar ben daar net mee begonnen. maar nu over vrijheidsdressuur.

Hij kan super goed voedje! ben echt trots. ze hebben in de wei een soort bankje en daar kan hij ook op met zijn benen. maar dat moet hij eerst met 2 benen in de lucht voordat hij erop kan nu wil ik graag een wat laager iets maar hij met 1 been erop kan en de andere en achter aan (dus gewoon erop stappen en niet springen) weet iemand misschien iets handigs wat ik kan gebruiken daarvoorn.

En misschien weet iemand nog een belangerijk trucje voor de basis van vrijheidsdressuur

Ben ook bezig met:

objecten oppakken.

spullen aanwijzen.

NikkivanOlst

Re: Spullen vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:07

Ik raad je aan eens een lesje te nemen....
Je bent al verkeerd begonnen omdat je pony bijt. Je zou eens moeten beginnen met voedselweigeren en respect voor jou hebben.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:19

okk ik heb voedsel weigeren ook al gedaan dat ging prima! hoe kan ik zorgen dat hij respect krijgt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:21

Als voedsel weigeren prima gaat en hij hapt nog dan doe je alsnog iets verkeerd ;)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:30

het is een hengst he dan blijft hij tog altijd nog wel eens happen of heb ik dat mis

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:44

Ook een hengst kan leren beleeft te zijn. Happen mag niet. Zorg ervoor dat je duidelijk blijft.

Ja, hengsten happen eerder, maar 'het is een hengst' is geen excuus om hem te laten happen.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:46

Dat is waar

ben nu in de wei met borstelen wandelen heel consecwent en helpt wel meer maar soms als je draaft of galopeerd dan bijt hij en dan zeg ik met boze stem en op zijn borst een tik en soms niet op het goede moment

Zou het handig zijn als ik een zweep gebruik of juis niet..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:46

Een zweep kan wel eens handig zijn ja.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:48

ok zal ik dat wel gaan proberen

maritloveuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:04

Ik heb een keertje in een blad gelezen waarbij pony's (voornamelijk Shetlanders) allerlei trucjes deden zoals bijv. een kleedje uitrollen een emmer precies bij het handvat optillen en meenemen naar bijvoorbeeld de waterbak. Allerlei leuke dingen om te doen! En ik weet niet of het al genoemd is met jou probleem kun je het beste een emmmer of een hartplastic bak nemen (ik zou er stenen onder leggen i.v.b. met veiligheid zodat het niet doorkrakt)

Veel succes met vrijheidsdressuur.

Ps. Ik heb een vriendin en die heeft haar pony geleerd als ze hem iets lekker geeft eerst zegmaar feliciteerd! In het begin ging het nog niet zo goed maar toen die pony wist dat ze altijd eerst dat moet doen en daarna pas iets lekkers kreeg had die pony het al snel door. Dus beloon altijd je pony na een kunstje!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:08

okk