Hoe leer je je paard longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Hoe leer je je paard longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:17

Zoals de titel al zegt hoe leer je je paard longeren?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:25

s6801881

Re: Hoe leer je je paard longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:26

Als je dat niet weet is de eerste stap een goede instructrice te zoeken. Via internet krijg je namelijk geen feedback als je het fout doet, en foutief longeren kan heel link zijn. Hoe oud is het paard?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:31

s6801881 schreef:
Als je dat niet weet is de eerste stap een goede instructrice te zoeken. Via internet krijg je namelijk geen feedback als je het fout doet, en foutief longeren kan heel link zijn. Hoe oud is het paard?

Hij is 4

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:33

Iemand zoeken die er verstand van heeft. :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:38

sorry maar het beste is, paard er uit doen en eentje zoeken met ervaring. om een 13 jarig meisje een paard te ga leren longeren gaat vaak niet goed.

maar voor de uitonderingen:
je doet het vaak met zijn 2e, de ene houd het paard gewoon vast, en de ander de longeerlijn. je zorgt er wel voor dat je goed staat en zo. die andere loopt dan rondjes met het paard aan de longeerlijn, want hij moet gaan begrijpen dat hij rondjes gaat lopen om jou heen.

het is ook makkelijk als je een longeercirkel hebt om in te longeren

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:43

nicky_rilana schreef:
sorry maar het beste is, paard er uit doen en eentje zoeken met ervaring. om een 13 jarig meisje een paard te ga leren longeren gaat vaak niet goed.

maar voor de uitonderingen:
je doet het vaak met zijn 2e, de ene houd het paard gewoon vast, en de ander de longeerlijn. je zorgt er wel voor dat je goed staat en zo. die andere loopt dan rondjes met het paard aan de longeerlijn, want hij moet gaan begrijpen dat hij rondjes gaat lopen om jou heen.

het is ook makkelijk als je een longeercirkel hebt om in te longeren

Oke bedankt ik snap wel wat je bedoelt met een 13 jarige meisje maar als je pony maar snapt dat hij rondjes om mij heen moet lopen is het goed verder helpt mijn instructrice mij verder