Al heel lang geen topic meer geopend (met Indy gaat het overigens goed op het moment

Heb gewoon eens de camera neergezet vanmiddag tijdens een trainings/speelsessie (is ook zo mooi weer vandaag!) En een poging gedaan om binnen beeld te blijven en dat is gelukt! Ben daar niet zo handig in, laat me liever filmen

Maar vind het ontzettend leuk dat ik nu ook eens beelden heb van mij en Rach en ook erg leuk en leerzaam om terug te zien!
Ik film veels te weinig en dat vind ik soms best jammer.
Maak kennis met Rach, 15 jarige snowflake Appaloosa merrie (Oleander x Joker L Machine), 1.51m. Reeds 8 jaren in mijn bezit en een heel goed leerpaard.
In dit filmpje werk ik met een trainingsstick, maar het is altijd maar net wat ik voor handen heb. Dressuurzweep, menzweep, leadrope of helemaal niks.
Ik volg geen specifieke methode (meer), in de loop der jaren heb ik me mijn eigen trainingswijze eigen gemaakt. Respect en plezier moeten op de voorgrond staan in het trainen met paarden bij mij.
Inspiraties zijn o.a. Jean Marc Imbert, Frédéric en Jean Francois Pignon (en vele anderen) deze laatste heb ik vorig jaar zomer mogen ontmoeten op Horse Event, dat was erg leuk. Hij was mijn buurman in de stallen, zijn paarden stonden naast de mijne, dat was erg grappig.

Bedankt voor het bekijken van mijn topic!