Beste leer methode?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseLive

Beste leer methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 15:41

Hallo,

Ik zoek al een lange tijd een goeie manier om Natural Horsemanship te leren. Ik weet dat je dat het beste kan doen door met je eigen paard of verzorgpony/paard het met iemand te oefenen die het goed kent. Maar het probleem is dus dat ik niemand ken en geen eigen/verzorg paard heb. En omdat er bokkers zijn die er wat vanaf weten zou ik graag willen weten hoe jullie het hebben 'geleerd'. (ik ben 14 jaar oud)

Groetjes,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:01

Ik ben begonnen met inlezen en filmpjes kijken. Ik ben zelf audiovisueel ingesteld en onthoud dingen beter als ik ze een keer heb gezien, beter dan dat ik het voor de eerste keer droog uit een boek moet gaan leren. Maar dat is voor iedereen anders.
Daarna ben ik een aantal clinics afgeweest. Dus als je niemand hebt die een paard/pony heeft waar je op mag oefenen, zou ik dit adviseren. Ik zou zelf Parelli adviseren, die heeft een duidelijk stappenplan en er zijn genoeg filmpjes op Youtube te vinden die je wat meer over zijn methode vertellen.

Lara

Re: Beste leer methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:10

Eens, ik denk dat Parelli een hele mooie methode is om mee te beginnen, en dan kun je langzaam aan je eventueel meer uitbreiden door er echt je eigen draai aan te geven(bijvoorbeeld wel doen met het doel van parelli(dus bijv Jojogame --> achteruitzetten) maar via aanpak van anderson) :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:11

ik doe ook aan parelli, het is echt superleuk! je bouwt een relatie met je paard op enzo. het enige nadeel vind ik dat alle lesstof best duur is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:13

Zolang je nog niet de mogelijkheid hebt tot het oefenen met pony's kun je veel gaan inlezen, filmpjes kijken. Kijken wat je wel aanstaat en wat niet.
Daarna lessen gaan nemen en vooral door het heeeel veeel te doen met veeel verschillende paarden, daar leer je toch het allermeeste van.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:26

dit is mijn parelli level 1 filmpje. met mijn fjordje orin hihi
ik ben nog steeds helemaal verliefd op haar :)

Tammie_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:26

Ik kan beamen dat NH je band met je paard zeker versterkt. Ik ben hiermee in aanraking gekomen nadat mijn Tinker jaarling wat streken kreeg. Na het bekijken van een aantal websites en filmpjes heb ik besloten om les te gaan volgen. Momenteel volg ik les van Janneke Buddendijk en leren ik en mijn paard stap voor stap alle principes. En bewonderingswaardig gaat dat nog snel ook nog!