grondwerk oefeningen voor voornamelijk achterhand te trainen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

grondwerk oefeningen voor voornamelijk achterhand te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 03:14

ik weet niet of het goed staat, ik heb sins kort een nieuw paardje erbij, eigenlijk word er niks mee gedaan, is goed en lang ziek geweest en is er nog van op aant knappen en is dus overdreven gezegt na 3 rondjes draven en 1 galopje al moe om t zo maar te zeggen... Nu heeft hij vooral in zn achterhand totaal geen spieren, hij is altijd recreatief gereden, bij longeren is er ook nog heel veel te leren. Tis tevens een grote angsthaas dus nog veel werk voor de boeg met hem. Maar nu...

Het duurt even eer ik erop ga rijden, ben veel bezig met grondwerk/vertrouwen opbouwen. Nu vraag ik me af wat er voor simpele oefeningen zijn (als die er zijn) om zn achterhand te trainen zonder speciale dingen (moet het doen met wat de eigenaar in de kast heeft liggen, ik heb bv alleen een longeer zweep en touw... iemand tips?

PS: eventuele andere oefeningen voor andere spieren te trainen zijn ook welkom natuurlijk.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 04:02

rustig goed vertrouwen opbouwen eerst in conditie werken en wat tempo verschillen als dat goed is pas verder gaan :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 04:34

daar ben ik aan bezig ;) heb alle tijd maar zou toch graag wat oefeningen willen weten als ze er zijn vanaf de grond ;) ook omdat ik nog een ander paardje erbij heb waar ik veel grondwerk mee doe...Ik vraag ja niet hoe ik het int algemeen moet aanpakken, dat weet ik wel :D

jiltsjuh

Re: grondwerk oefeningen voor voornamelijk achterhand te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:44

ik heb geleerd, veel overgangen maken.!
ook aan de hand. of met longeren,.
weet niet of je er wat aan hebt.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:01

inderdaad overgangen maken, of bijvoorbeeld een paar passen achterwaarts en vervolgens weer voorwaarts laten gaan. Ook (vrij) springen kan helpen, gewoon simpele in-uitjes. En verder rustig weer conditie opbouwen, als hij weer meer moet lopen bouwt hij als het goed is ook wel automatisch weer spieren op. ;)

x_Heidi

Re: grondwerk oefeningen voor voornamelijk achterhand te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:51

Veel overgangen, balkjes lopen, kruisjes springen, bergjes op stappen/draven/galloperen (niet te stijl voor draf en galop), door wat muller zand (bv zandvlakte) stappen, met een bijzet longeren, proberen van achter naar voor te rijden..