[AR] Welke wagens kunnen verschillende schofhoogtes aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Welke wagens kunnen verschillende schofhoogtes aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 09:44

Ik ben aan het rondkijken naar een leuk beginners wagentje/sulky/staat nog open voor de recreatie.
Nu kijk ik het liefst naar een wagentje dat vanaf 1.30m (schoft) tot 1.60 loopt (enkel aanspanning), heb van de week een sulky gezien die dat kan, maar bestaan er verder nog andere systemen waarbij dat mogelijk is? (staat open, is meer een zou handig zijn dan een dit moet zo).

Of zeggen jullie dat moet je echt niet doen want...?

Verder is het gewicht belangrijk, hij moet makkelijk mee rollen en last but not least de rem natuurlijk. Uiterlijk doet me niet zoveel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:34

je kunt altijd 2lamoenen bij je wagen laten maken,maar zorg er wel voor dat de wagen niet te zwaar word voor de pony van 130cm en niet te licht is voor het paard van 160cm.dus je zult een wagen moeten nemen die dus redelijk aan sluit voor je pony maar ook geschikt zou zijn voor je paard.denk zeker dat het mogelijk is en misschien kun je dat bespreken met een wagen bouwer,de sulky waar jij het over hebt heb ik ook thuis staan.
Pentax schreef:
Ik ben aan het rondkijken naar een leuk beginners wagentje/sulky/staat nog open voor de recreatie.
Nu kijk ik het liefst naar een wagentje dat vanaf 1.30m (schoft) tot 1.60 loopt (enkel aanspanning), heb van de week een sulky gezien die dat kan, maar bestaan er verder nog andere systemen waarbij dat mogelijk is? (staat open, is meer een zou handig zijn dan een dit moet zo).

Of zeggen jullie dat moet je echt niet doen want...?

Verder is het gewicht belangrijk, hij moet makkelijk mee rollen en last but not least de rem natuurlijk. Uiterlijk doet me niet zoveel.

haarlem

Re: Welke wagens kunnen verschillende schofhoogtes aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:13

Feitelijk kan elk merk hierin voorzien, dus het is niet merk of leverancier gebonden. Laat je gewoon goed voorlichten door vakmensen.
Gewicht is altijd een onderwerp, maar niemand hoor je over het eigen gewicht dat heeft net zoveeel invloed op wat moet worden getrokken. misschien zouden we eens moet denken ik zoek een stabiele wagen die iets meer weegt maar daardoor wel veiliger is! en compenseren op lichaamsgewicht? dit is ook nog een een veiligheidspunt, want lichte wagen en een zwaarde lijf? het gewicht op wagen komt dan bovenin te liggen. waardoor de kans op omgaan weer wordt vergroot.
we doen aan (men)sport een sporter is fit toch?

overigens wil ik hiermee niet zeggen dat dit voor jou op gaat pentax, ik ken je niet. het is iets algemeens