Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_Britje schreef:Bij parelli had ik bijvoorbeeld op een gegeven moment het probleem dat mijn paard vrolijk 3 rondjes door draafde als ik een hindquarteryield vroeg. Het hele NH is opgebouwd om het idee dat je druk moet opbouwen en niet moet beginnen bij de hoogste druk. Daar ben ik het heel erg mee eens maar waar ik bij parelli bij sommige oefeningen een beetje mee zat was dat hij het soms in te veel stappen doet. Met bijvoorbeeld het vragen of je paard zn hoofd naar beneden doet vind ik dat helemaal niet erg, dat werkt prima. Maar met het achteruit vragen of met een hindquarteryield werkte dat voor mij en mijn 2 paarden niet.
Wendy schreef:
Cassidy schreef:Ik zie trouwens deel II en III van riding with confidence bij Arthur staan voor 80 Euro per DVD pakket.
Misschien heeft hij deel I ook. En het hele riding with confidence pakket wordt voorafgegaan door het pakket: gaining respect & control on the ground. Dat is de basis, daar zou ik naar gaan zoeken in het begin.
x_Britje schreef:Bij Clinton is het gewoon naar de achterhand kijken, reageert je paard niet dan zet je druk op het halster en slinger je je string een keer naar zn achterhand. reageert je paard dan nog niet, dan geef je een keer een ruk aan je leadrope. Bij parelli moet je dan gewoon net zo lang doorgaan met die 2e stap tot je paard het wel doet. Daardoor dachten die van mij op een geven moment.. Jeej, we lopen lekker 3 rondjes door.