Mijn verzorgpony die kon al een aantal kunstjes voordat ik hem verzorgde.
De spaanse pas heb ik hem zelf aangeleerd vanuit het voetje geven.
Als ik schuin voor hem sta ( zodat hij mij niet kan raken ) kan hij de spaanse pas onwijs goed zijn achterbenen neemt hij goed mee.
Ik werk niet met een clicker.
Een voetje geeft hij als je naar zijn been wees. Dit ben ik dus om en om gaan vragen met een klik met mijn tong. Steeds een hoge en een lage klik. Dit heb ik gedaan zodat er een duidelijk verschil zit tussen voetje vragen en spaanse pas én ik dacht zo met dit geluidje het makkelijker onder het zadel te leren.
Maarrrr.....
Dat is dus niet zo makkelijk als ik dacht

Hij word niet met been gereden, voornamelijk met stem en zit. Dus een duwtje met mijn been en met dat klikje met mijn tong en het duurde het nog geen 3 seconde voordat hij het doorhad.
Maar ik krijg hem niet naar voren toe. Het voetje zelf is geen probleem. Ik heb het gedaan met iemand erop, en zoals ik de hulpen vanaf de grond doe. Dan doet hij het wel.
Het negeren van voetje geven zonder voorwaarts gaan heb ik ook geprobeerd, maar ik weet zeker dat ik iets niet goed aangeef en fout doe. Hij doet zo zijn best voor me dat ik er nu mee ophou totdat ik weet wat ik fout doe.
Ik krijg gewoon de hulpen vanaf de grond niet 'overgezet' naar hulpen vanuit het zadel.
Wie kan me helpen?

Sorry voor de lengte van deze tekst.