Nu ben ik door het nalezen van oude berichten voor het maken van een fotoalbum weer een beetje terug op bokt.
Daarna ook maar weer een topic van mijn aapjes die ondertussen een beetje VD kunnen.
Omdat ik een tijd ben weggeweest zal ik ze maar weer even voorstellen.
Pashtashe (Pas) is een Arabier (v. Ibn Estasha), ik heb hem nu bijna 5 jaar en hij wordt in april 10 jaar oud. Ik deed eigenlijk nooit meer dan de basis met hem (volgen in stap/draf/galop, achterwaarts, etc) omdat hij me een tijdje vreemd aankeek en vervolgens wegdroomde als ik hem iets anders wilde leren

Dan hebben we ook nog Kirsten, mijn schattig uitziende draak van een Welsh pony. Ken haar sinds veulen en ze is nu bijna 7 jaar oud en 3½ jaar bij mij. Kirsten is super slim en nogal bijdehand, hierdoor heb ik me heel lang beperkt tot kusje geven en voetje (door mijn onkundigheid destijds is het niet echt een jambette te noemen met al dat maaien), zodat ik zeker wist dat ze de kunstjes niet ging misbruiken. Ondertussen kan ze naast de basis ook een bal zoeken, kusje geven, voetje, het compliment, steigeren, op 2 benen lopen (zijn we aan het oefenen). Spaanse pas kan ze als ze er zin in heeft, maar vaak vergeet ze zo af en toe een been of heeft ze er naar 3 passen genoeg van.
Zullen we naar de foto's gaan?
Dit is dus mijn maatje Pas

Beetje onduidelijk, maar het flemen. Toen hij het helemaal deed vond de camera het te grappig denk ik, want die foto was mislukt

En nog de jambette

En omdat Pas in de sneeuw gewoon knap is..

Dan gaan we door met het draakje, Kirsten

Steigeren met uitslaan

Op 2 benen lopen, op de foto natuurlijk niet te zien, maar hier liep ze zeker 4 passen

En een compliment

En een filmpje van Kirsten in de sneeuw