Maffe Magda leeft zich uit en wat VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaRampage

Maffe Magda leeft zich uit en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:03

Zaterdag even aan het spelen geweest met mijn maffe paardje Magda.
Ze is ruim 5 jaar ruim 1.50 groot en afstamming helaas geheel onbekend.
(wie ideeen heeft mag het zeggen :-)

Ze was behoorlijk onstuimig door de wind en doordat ze minder gedaan heeft afgelopen periode vanwege de vorst.
Dus eerst maar even uit laten razen dat zag er zo uit.

Wel goed om jezelf eens terug te zien, ik vind mezelf nog niet duidelijk en consequent genoeg zie ik nu.
Magda is enthousiast maar ook wat onbehouden }:0 .. Er is nog een hoop te doen maar het begin is er en we vinden het beide in ieder geval erg leuk.

Commentaar en tips van harte welkom maar houd het vriendelijk.

NikkivanOlst

Re: Maffe Magda leeft zich uit en wat VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:33

Enorm gaaf paard heb je daar! :D

Ik zie vooral een stukje onduidelijkheid nog in jouw commando's. Bijvoorbeeld het nee schudden en flehmen gooit hij enorm door elkaar. De commando's lijken ook veel op elkaar. De plek waar je staat kan al een enorm verschil maken. Bijvoorbeeld als je er voor staat kun je met je hand naar de zijkant voor het nee schudden en met je hand omhoog voor het flemen. Geeft je weer meer ruimte om oefeningen aan te leren :)

De jambette zo op dat commando... Vraagje, heb je daar geen last van dat hij het per ongeluk uitvoert en ben je van plan om het uit te breiden naar spaanse pas? Want dan zou ik persoonlijk voor een duidelijk zweepcommando kiezen. Maakt het voor het paard ook weer duidelijker :)

Hij volgt wel heel goed het snoepje bij het buigen maar hij heeft niet genoeg ruimte om verder te zakken en heeft een lichte knik in zijn knieeen. Probeer eens de spagaat aan te leren, daardoor krijgt een paard meer ruimte in zijn lijf om daadwerkelijk het compliment en de buiging te kunnen maken. Als je je hand daarbij op de singelplek legt en constante tegendruk geeft zul je zien dat hij als vanzelf langzaam verder gaat zakken in de schoft inplaats van in zijn knieeen.

Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt :)

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:22

Dank je wel voor je feedback.
Ik ben een stille lezer van je mooie topics, vind het zo knap hoe goed je je paarden getraind hebt.

Commando verwarring klopt inderdaad, ik zal voor 1 van tweeen een ander commando moeten aan leren want ze deed het eerder veel beter.
Magda voert inderdaad regelmatig spontaan een soort van jambette uit. Ik ben wel begonnen met zweepje trouwens die zal ik er weer eens bij pakken.

De spagaat kent ze ook maar alleen met balkje. Hoe kan de overgang naar zonder balkje het beste maken?

Dank je voor je tips.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:41

De overgang naar zonder balkje is te maken door eerst naast het balkje te gaan werken puur voor het 'idee'. Daarna kun je heel het balkje weglaten. Zorg er wel voor dat je de spagaat al op een duidelijk commando hebt staan mét balkje :)

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:01

Geweldig om te zien hoeveel plezier jullie er beiden in hebben.
Ik vindt haar wel een beetje op een Connemara lijken.