Ons debuut op [GVL-ITP] ; VD met Tisjoe !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

Ons debuut op [GVL-ITP] ; VD met Tisjoe !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 23:38

Ja, ja, al zo'n 7 jaar zwerven er af en toe foto's van mij en Tisjoe rond op bokt, maar nooit eerder zijn we op GVL-ITP te zien geweest.
Tisjoe en ik doen nu bijna een jaar aan vrijheidsdressuur, waarvan de laatste tijd steeds fanatieker. Ik wil heel graag dat alle oefeningen er zo perfect mogelijk in zitten en dus doen we er best wel lang over :D . Vandaag voor het eerst een filmpje gemaakt van ons aan het werk. Dit zijn zo'n beetje alle trucjes die we nu kunnen. Het voetje geven wil ik nog meer gaan uitbreiden en hij is nog niet zo consequent met het langer omhoog houden. De jambette doet hij aardig, hij blijft alleen nog een beetje stampen, het 'lachen' is in het beginstadium en het steigeren ook. Ik ben me er van bewust dat hij dicht tegen me aan staat tijdens het stijgeren, dit komt doordat hij bij het tellen nog wat meer 'houvast' nodig heeft, het gaat al steeds beter! De rest doet hij zo goed als perfect nu, al ben ik nog altijd langer aan het tellen enzovoort.

Als eerste even voorstellen :D ; links Tisjoe, rechts ik.
Afbeelding
En ja, we zijn best een beetje gestoord :j .

Dan hét filmpje!

En als laatste nog een dikke afscheidskus :* <3
Afbeelding

Blacky

Re: Ons debuut op [GVL-ITP] ; VD met Tisjoe !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:42

Wat een super schattig ding! <3 Heb niet het hele filmpje kunnen kijken (dankzij mijn prehistorische computer), maar wat ik heb gezien zag er heel leuk uit! :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:10

Ah wat een ontzettend leuke shet!
En wat doet hij het leuk!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:19

Die doet het goed zeg!
Super om te zien hoe beleefd hij naar je is, zie je vrij weinig bij shetjes :=
Parkeren moest ik wel even om lachen, hij bleef echt staan alsof hij even bevroor _O_
Steigeren is ERG mooi gecontroleerd!
Jambette komt vanzelf wel goed, misschien eens proberen om na 1 jambette gelijk te belonen, je moet eerst terug naar 1 enkele jambette voor je hem kunt leren zn been langer omhoog te houden :j
Het voetje geven vind ik je iets onduidelijk in, hij houd hem al heel mooi hoog maar je blijft doorvragen. Misschien een stapje terug doen daar?

Verder, ga zo door! Ziet er écht heel leuk en speels uit :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:20

Ziet er leuk uit!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:12

Wat een onwijs leuke shet met een onwijs leuke naam! :D
Alleen bij het volgen, beetje happerig naar jou hand als hij bij jou aankomt. Verder eigelijk nergens wat aan op te merken, ziet er gewoon leuk uit! :D

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:23

LEUK :D!

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:30

Ziet er fijn en ontspannen uit! Leuk!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:37

wat een schattig ding! ziet er leuk uit

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:49

Heel erg bedankt voor alle complimenten! Tisjoe en ik hebben er ook echt lol in. *\o/*

VisibreTeam schreef:
Die doet het goed zeg!
Super om te zien hoe beleefd hij naar je is, zie je vrij weinig bij shetjes :=
Parkeren moest ik wel even om lachen, hij bleef echt staan alsof hij even bevroor _O_
Steigeren is ERG mooi gecontroleerd!
Jambette komt vanzelf wel goed, misschien eens proberen om na 1 jambette gelijk te belonen, je moet eerst terug naar 1 enkele jambette voor je hem kunt leren zn been langer omhoog te houden :j
Het voetje geven vind ik je iets onduidelijk in, hij houd hem al heel mooi hoog maar je blijft doorvragen. Misschien een stapje terug doen daar?

Verder, ga zo door! Ziet er écht heel leuk en speels uit :D

Hij is inderdaad heel beleefd naar me! Mijn andere twee shetters zijn veel opdringeriger. Ik train het 'voer weigeren' dan ook veel!
Met het parkeren trekt hij inderdaad een heel grappig hoofd, leuk voor mezelf om zo te zien op film ook!
Steigeren doet hij inderdaad heel gecontroleerd. Toen ik het hem net geleerd had wilde hij het nog wel is vaker bij andere oefeningen (o.a. achteruit) doen. Maar goed negeren en de andere oefeningen weer duidelijk herhalen (en het verschil) en het gaat weer super!

Jambette ben ik nu aan het oefenen door mijn been tegen die van hem aan naar voren te steken. Zodat hij ziet dat hij langer stil moet blijven hangen.

Voetje geven is inderdaad misschien een beetje onduidelijk. Hij kon al heel goed 5 seconden zijn voet in de lucht houden (wat ik hier ook van hem vraag). Maar hij valt weer wat terug. Dus misschien inderdaad beter om weer even een paar seconden terug te gaan. Bedankt voor de tip ;) .

Verder het happen naar mijn hand, dat deed hij dit keer 1x en doet hij normaal eigenlijk nooit. Altijd alleen heel netjes met zijn neus..
Maar wel goed dat het je opviel!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:30

Ziet er erg netjes uit! Jeetje, wat mooi gecontroleerde steigers! :) Alleen het commando voor de jambette (voetje) vind ik iets onduidelijk. Tips zijn verder al gegeven, en inderdaad, wat is ie toch beleefd naar je! :D