oefeningen langer laten uitvoeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

oefeningen langer laten uitvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 23:01

hoooi!

Ik doe nu al een hele poos Vrijheidsdressuur met Yellow en wil alles op het ogenblik gaan verbeteren! Ik heb altijd beetje probleem gehad dat ik yellow niet kan laten liggen zolang als ik wil, nouja als ik haar vol prop met voer of iets neergooi! Hoe kan ik dit uitbreiden?

groetjees

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:05

Zoek eens wat informatie op over de intermediate bridge en het keep going-signal, dat zijn trainingstechnieken waarmee je kunt werken aan duur. :j

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 23:08

@elanor, als ik dat zoek krijg ik alleen maar engelse dingen *ben ik niet goed in* hahaha (A)

bailey4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:49

ik heb mijn paard geleerd dat ze eerst moet liggen totdat ik zeg dat ze op mag staan en daarna krijgt ze pas een beloning.

NikkivanOlst

Re: oefeningen langer laten uitvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:13

Je moet een start en stop signaal gaan koppelen aan oefeningen. Bijvoorbeeld een click of een GOED om een oefening af te breken. Begin met simpele oefeningen zoals het flehmen. Je moet Yeel ook niet gelijk volstoppen, maar gewoon even wachten, GOED/click en daarna pas beloning geven :) zo kun je het steeds een beetje gaan uistellen. Geen beloning tot jij het goed genoeg vind :j

Maar, niet gelijk teveel willen vragen, dan krijg je alleen maar een dwars paard die op ten duur helemaal niks meer voor je doet ;)