Ik ben nu al een tijdje bezig met de spaanse pas te leren bij mijn fjord. Maar ik vind het toch erg lastig. Ik doe het op het moment van voor opzij maar als ik links vraag sta ik dan aan die kant en dan moet ik haar weer een beetje halt houden maar dan ze rechts niet verzet en dan snel rechtst vragen. Ik vind dit erg lastig maar van opzij lukt het niet. Ze doet hem heel soms maar dan eventjes links rechts links en dan die volgende rechtse zet ze alweer gewoon verder. heeft iemand tips?
Voor je eigen veiligheid zou ik toch echt naast de schouder gaan staan bij dit soort oefeningen. Zeker als het nog niet goed bevestigd is zwaait er wel een een been uit op het verkeerde moment en daarvoor wil je niet een trigger hebben als voor je paard en dus in de weg staan.
Mijn pony kan keurig been optillen vanuit de schouder en uitgestrekt houden, maar vanaf 1 kant of lopend lukt mij ook nog niet (moet er weer eens serieus mee aan de slag trouwens, want ik doe het ook niet genoeg).
Voor opzij blijven staan Eerst zorgen dat de jambette er 100% inzit.
Daarna langs de hoefslag tegen het hek gaan trainen op VOORWAARST gaan tijdens de jambette. Dus jambette vanuit stilstand vragen en gelijk mee naar voren vragen. Eerst met 1 been 1 stapje oefenen, daarna het andere been 1 stapje vragen. Als dat er uit zit gelijk om en om beginnen te vragen
VisibreTeam@ dus eerst bijvoorbeeld rechts leren optillen met lopen en dan links, en dan samen? de jambette zit er wel 100% in die steekt ze bijna in haar neus haha
Iemand ook tips voor mij? mijn paard gooit ipv zijn been naar voren zijn neus tegen haar knie. hoe kan ik haar leren dat ik haar been naar voren wil ipv gebogen.
Nikki staan zoals altijd weer heerlijk goede bruikbare tips bij Ga kijken of ze werken met Sun (vast wel , de jambette (en de Spaanse groet) gaan goed steeds enthausiaster xD) de Spaanse pas komt nu ook sinds 2 dagen , alleen gaat die smiegt nu achter me aan lopen en vrolijk op zijn manier doen (is nog half stampend :p), vind het zo lief! als ik om en om vraag snapt hij het niet maar als hij het zelf doet doet ie het wel om en om XD
Fu_Qi
Geplaatst: 14-02-12 23:36
.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Het is van een Duitse paardentrainster waar ik sinds m'n zesde fan van ben.. Mij heeft ze in ieder geval best geholpen, en ik hoop dat dat voor jullie ook werkt. ^^
Nathalie Penquitt is inderdaad érg goed Ik pak het ook ongeveer op haar manier aan, zoiezo het aanleren van de jambette doe ik zo. Het is wel een kwestie van goed timen met de clicker, zodra de voet omhoog gaat gelijk clicken en belonen. Dat steeds uitbouwen.
Maar waar Nathalie Penquitt al gelijk naar de zijkant gaat blijf ik nog even voor staan om het paard gelijk naar de jambette weer voorwaarts te krijgen. Wel leuk om te zien hoe ze het aanpakt met eerst links stap stap rechts stap stap
Fu_Qi
Geplaatst: 16-02-12 14:51
.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt