Pony loopt voor me ipv naast me

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PippaLuca

Pony loopt voor me ipv naast me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 22:37

Zoekfunctie gebruikt, niks gevonden.

Ik en mijn pony zijn nu al een tijdje bezig met grondwerk ( Naast mij draven, stappen &galoperen, maar nu heb ik een probleem.
Mijn pony draaft tijdens het grondwerk vooruit, Vaak 2 meter voor me, en stopt dan en draait om.
Hoe kan ik leren dat ze naast me blijft ipv dat ze voor me uit gaat lopen?

Ik doe nu grondwerk met haar zonder halstertouw/halster etc. Kan ik misschien beter toch een halster en touw aandoen, of moet ik met mijn zweep haar
tegen houden ( Loopt ze waarschijnlijk gewoon doorheen)

Iemand tips? :)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:45

ik had hetzelfde probleem met mijn paard! ik zou terug met halster en touw werken en in stap! ik heb het zo gedaan telkens als ze voorbij mijn schouder kwam met haar neus begon ik met rondjes te draaien met het touw voor haar hoofd als ze dan terug wat meer naar achter ging stopte ik! je moet wel zorgen dat je je touw los genoeg hebt want je paard moet wel naar achter kunnen gaan want anders zeg je met het draaien ga naar achter en houd je hem met de andere tegen en dan raakt hij in de war! dit moet je oefenen je paard krijgt het op de duur door dat zijn plaats niet voor jouw is! gewoon telkens als hij voor je komt herhalen! mijn paard had het heel snel door! en als je paard niet naar achtergaat tja dan raak je hem eens met je touw en dan gaat hij wel wat naar achter met raken bedoel ik wel niet hard he ;) ik hoop dat je er wat aan hebt er zijn natuurlijk nog manieren! :)

PippaLuca

Re: Pony loopt voor me ipv naast me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 22:49

Oke, dankjewel. Ik ga het morgen is proberen! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:12

Er zijn echt honderduizend manieren om dit af te leren.. Elke keer als ze maar iets dreigt naar voren te gaan zelf de andere kant op lopen of stoppen en haar achteruit zetten. Achteruit zetten vind ik persoonlijk een fijne manier, paarden pikken het snel op. Soms wel even lastig en het kost wat meer tijd dan een rondje lopen maar ik vind het persoonlijk erg effectief. :j

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:08

Mijn meisje deed dat tot vier weken geleden ook.
Bij mij werkte de truc om gewoon ineens stil te gaan staan, en dan moet zij ook gelijk remmen.
Zodra haar neus langs je schouder komt is het remmen, als ze niet gelijk stopt maar nog vier passen door gaat, moest ze bij mij achterwaarts. Mij heeft het geholpen..