Wij zijn net begonnen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Wij zijn net begonnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 14:40

Tja, je moet wat met die vrieskou en de bevroren ondergrond, waardoor je weinig met je paard kan. Toch maar weer eens kunstjes gaan proberen. Mijn merrie is nogal uh voedsel gericht, en vermeed ik voedsel geven. Met de eerdere pogingen was ze enorm dominant en wilde ze NU SNOEP. Daarom heb ik het nooit gedaan. Maar na vorig jaar een grondlesje te hebben gehad kan ik duidelijker zijn, en het voedselweigeren is ook echt een heel fijn iets, evenals een clicker. Zo kan ik een stuk duidelijker zijn wanneer ze wel een brokje kan verwachten, en wanneer niet.
We zijn nog maar net een paar weken bezig, het buigen deden we al langer als oprekoefeningen, momenteel gaat het wat minder omdat ze door het niet aan het werk kunnen heerlijk stijf is :( Maar dat komt hopelijk wel weer. Ook achterwaarts vind ze een lastig iets (ook eerder stijfheid dan niet willen, want dat kent ze al lang).

Anyway, genoeg gebabbeld, een klein filmpje van onze beginsel bezigheden. Tips zijn altijd welkom! Oh, shetlief kan alleen nog maar een rondje draaien, en doet ze dan ook graag, ook als ik het niet vraag :Y) Zij is helaas snel over de zeik als ze het even niet snapt :(:) en ze is ook nog bang voor de zweep, wat ook niet werkt. Daar werken we aan :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:01

Heey,
wat een leuk stel, mooi hoor
Goed dat ze niet in elkaars weg lopen, die van mij doen dit namelijk wel.. :o

Tancreda4

Re: Wij zijn net begonnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 11:06

Bedankt :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:13

Ziet er goed uit hoor! Je pony's doen samen leuke dingen, je shet draait terwijl je paard aan het flemen is! _O- Moest ook erg lachen bij het gedeelte waar je hond op je shet springt! :')
Tipje, spagaat aanleren! Zo kan je paard een stuk makkelijker buigen! Verder ziet het erg echt super uit! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 13:22

Haha, dat flemen was niet eens op commando, maar blijkbaar zat er een vreemd brokje tussen of iets? Lijkt net echt zo tegelijk :))

Spagaat wil ik idd aanleren. Ik deed nu altijd buigen gewoon tussen de voorbenen, maar lees nu overal dat dat toch niet de goede manier is. Ik heb het uit een boekje voor het strechen van je paard, dus doe het altijd zo, maar vanuit spagaat is het veel makkelijker idd.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:25

Klopt! Paard kan makkelijker zakken omdat 'ie dan niet in de knoop met zn eigen benen! :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:14

Aah wat leuk! Ik moest zo lachen om jouw shet dat ie gewoon een rondje gaat draaien om ook nog een snoepje te krijgen, te schattig :D En leuk dat het hondje zo ff op de shet springt, haha.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:37

Ziet er al erg leuk uit! :) Vooral die shetlander is echt leuk! Voor de klassieke buiging raad ik je aan eerst de spagaat aan te leren, dan buigt je paard makkelijker! :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:42

Wat een geweldig filmpje, ik lig helemaal dubbel om je shet en hond :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 22:30

Bedankt :D :D

We gaan eens kijken of we de spagaat kunnen aanleren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:00

Harstikke mooi filmpje! Welk nummer is dit ? Past er geweldig bij.

Dat hondje :+:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:44

Het nummer heet Wonderful Life, maar weet niet precies welke artiest. Ik heb even snel geyoutubed, maar krijg je meerdere artisten die het zingen :=

Edit; Mathilde Santing volgens mij.

Sinds vanmiddag kan ze ook flemen! Hopelijk weet ze het morgen nog :P

En wat betreft elkaar niet in de weg lopen.... het gaat niet altijd zoals het hoort. Ik in de negeer stand voor shetlief, maar die denkt; als je mijn rondjes niet wilt ZIEN, dan moet je ze maar VOELEN. Stinkertje.