Mijn bijna-jaarling Arabier Umoyax is een geval apart. Een beetje een dromer en daarnaast vooral een soort groot uitgevallen hond/teddybeer. Hij let nooit echt op waar hij loopt, zn vriendjes botsen regelmatig tegen hem aan omdat hij niet op staat te letten en vaak stoot hij zijn hoofd bij het flemen/snuffelen/etc. Dan ga je vanzelf twijfelen aan de intelligentie

Gisteravond was ik met een vriendin lekker in de weer met een ander paard en besloot eens te starten met VD met Umoyax. Had mn twijfels, want hij hapte voorheen erg en hoe verstandig is een voedselbeloning dan, zelfs al werk je met een clicker? Toch maar geprobeerd.. Vond het met Biscuit altijd erg leuk en hij was ook altijd ontzettend enthousiast.
Enfin, Umoyax zn stalletje uit, eerst leren dat click = snoepje. Leek hij snel te snappen, dus dan maar door naar het targetten. Met een blauw dekseltje.
Stond verdorie versteld! De eerste keer natuurlijk dekseltje zelf tegen zijn neus aan gehouden met commando en gelijk click en snoepje. De tweede keer had ik al het idee dat hij zijn neus richting het dekseltje bewoog en bij de derde keer was dat overduidelijk.

So much for mijn ''angst'' voor een bedelende hengst

Ben helemaal blij! Hij vond het duidelijk leuk en aan zijn intelligentie hoef ik niet meer te twijfelen, kennelijk boeit het hem gewoon weinig waar hij zijn voeten neerzet.

Gaan we vaker doen dus! Lekker een beetje samen bezig zijn, heerlijk.