[AR] roze tuigje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

roze tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:20

Hoi!
Weet iemand waar je een roze tuigje voor je shetlander kan kopen? :)

Bedankt!

xx

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:35

Ja...... die zijn er wel. Vind ze alleen spúuglelijk, in het echt al helemaal. Maar kan er even niet meer op komen waar je die ook al weer kon halen.
MelanieB op bokt had dacht ik een fel-oranje tuig voor haar mini's; die was er ook in het roze, je zou haar eens kunnen pb'en.
En Misticrider had laatst een roze shettuig te koop die ze uit Australie had geimporteerd.

Maar persoonlijk zou ik eerder voor een kwalitatief tuig gaan, dan voor 'een leuk kleurtje'......... Je kan ook veel met accessoires qua kleur....

p.s. neem aan dat je het over een roze mentuig hebt, toch??

shetgestoord

Re: roze tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:41

ik vind ze geweldig
de shetlandhoek in leiden heeft ze

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:03

SMP --> AR

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:11

Jup, ik had een oranje kunstoftuigje!
Afbeelding

Dit heb ik eigenlijks alleen voor het beleren gehad, daarna een leren tuig gekocht.
Betere kwaliteit, het oranje tuigje is leuk en nog vrij sterk, maar je moet er niet teveel van verwachten.
Bij mij viel na snelle tijd al een leidselsleutel eraf, staat er nu weer op mbv sterke lijm :')
Voor de sulky leuk tuig, maar niet om wat zwaarders mee te trekken verder..
Heb het nu alleen nog als 'reservetuig' voor de kleintjes.

Ik zou je aanraden een goed leren tuigje te kopen, en dan bijv kun je nog leuk je frontriem oppimpen (heb ik ook gedaan met geel scoobydoo vlecht ingelegd gemaakt) en bijv leuke roze onderleggers en roze leidsels bijv.

Mocht je toch perse willen;
de-shetlandhoek.nl

kim_rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:26

vind het er wel leuk uitzien! jammer dat de kwaliteit dan minder is

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:57

kim_rooi schreef:
vind het er wel leuk uitzien! jammer dat de kwaliteit dan minder is

Voor dat geld kan het bijna niet anders dan dat de kwaliteit te wensen over laat.
Een goed, degelijk en stevig tuig kost nu eenmaal wat.

TS: waarom kijk je niet op MP naar een goed 2dehands leren kwaliteitstuig? Dat scheelt toch een hoop als je het zelfde tuig nieuw zou kopen, en als het gewoon compleet en goed onderhouden is, kan zo'n tuig nog heel lang mee. Dan pimp je het geheel gewoon leuk op met allerlei roze accessoires; roze onderleggers, roze beenbescherming, roze frontriem, zelf evt. een roze menschort.

En roze leidsels zijn dacht ik ook wel verkrijgbaar of kan je laten maken. Denk dat dat nog mooier zal staan dan een geheel roze tuig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:03

Paardenwinkel Ros in Brabant (bij Oss) verkoopt/verkocht gekleurd tuig. Je zou daar eens kunnen informeren! En bij Ooteman in Hoogkarspel verkopen ze gekleurde zadels en hoofdstellen. Geen idee of ze ook gekleurd tuig verkopen, maar dat zou je zelf even kunnen vragen of opzoeken (misschien maken ze wel in opdracht). ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:44

Dankje! :)

Ik woon dichtbij Oss dus zal binnenkort even een kijkje ga nemen.

Nu ik dit lees denk ik dat ik niet ga voor het geheel roze tuig. Dan koop ik wel een roze menzweep, ze heeft al roze peesjes en ik ben van plan een harry's horse switch aan te schaffen dus die kan ook roze worden onderlegd! (ik wil liever niet met een stang en oogkleppen gaan mennen. Dit omdat mijn shetlander over het algemeen rustig is als ze maar kan zien wat er aan de hand is, ze vind het eng als ze een tractor hoort rijden en ze staat zelf op stal, ziet ze hem, no problemo. Ook reageert ze gewoon goed genoeg op een watertrensje, dus ik zie het nut niet haar mond hard te maken met een stang)
Ik ga opzoek naar een leren tuigje.

En ik wil ook een sulky aanschaffen natuurlijk. Dat word even sparen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:46

Goede keuze :) Tis dat ik het gewoon wat goedkoper op beurs toen kon kopen en mn moeder zo lief was het te kopen, maar je kan beter je geld uitgeven aan een goed tuigje :)

Leuk roze onderleggers, peesjes, misschien wel een oornetje.
Je kunt het bont maken hoor :))
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-02-12 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:47

Sjonge jonge TS vraagt toch niet om jullie mening, maar waar het te koop is, JoyCiej007 ;)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 09-02-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:50

Sjors: Dus we mogen TS niet waarschuwen dat het meestal van slechtere kwaliteit is? Bovendien geeft bijna iedereen ook advies over waar je het kan kopen.

Ik zou ook voor een gewoon leren tuig gaan met een roze oornetje, onderleggers, zweep, etc zo veel roze als je zelf wil :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:52

Fenna_s schreef:
Sjors: Dus we mogen TS niet waarschuwen dat het meestal van slechtere kwaliteit is? Bovendien geeft bijna iedereen ook advies over waar je het kan kopen.

Ik zou ook voor een gewoon leren tuig gaan met een roze oornetje, onderleggers, zweep, etc zo veel roze als je zelf wil :)

Opmerking was tegen JoyCiej007 bedoelt :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:01

Sjors schreef:
Sjonge jonge TS vraagt toch niet om jullie mening, maar waar het te koop is, JoyCiej007 ;)

Ja dus? We zijn vrij om onze mening over het tuig te geven. In dit geval haar portomonnee iets beschermt. ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:09

Sjors schreef:
Fenna_s schreef:

Opmerking was tegen JoyCiej007 bedoelt :)

Dat maakt mijn reactie niet minderwaardig, neem ik aan.
Maar laten we ontopic blijven.
Roze leidsels zijn ook gaaf als je voor een compleet roze set gaat, en jij zelf in roze natuurlijk :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:43

Sjors schreef:

Zeg hallo, vanwaar zo'n toon?! :roll: >;)
Als je je ergert, rechts boven in vind je zo'n leuk kruisje :evaw:

@ TS:
goede keuze! +:)+ mennen kan idd ook prima zonder oogkleppen en op een trensje, 't is maar net wat je wil. Ik vind het persoonlijk altijd wel fijn om een menbit te gebruiken, aangezien je toch een stuk minder te vertellen hebt. Mits pony het bit ook accepteert overigens.

Wil wel even een misverstandje uit de wereld helpen:
x_Heidi schreef:
Ook reageert ze gewoon goed genoeg op een watertrensje, dus ik zie het nut niet haar mond hard te maken met een stang)

Geen enkele mond wordt 'hard' van een stang :n Hard in de mond worden ze pas als jij niet goed met het bit omgaat of om kán gaan. Er wordt niet voor niets altijd gezegd dat het bit zo scherp is als de hand van de ruiter/menner. Bovendien heb je bij bijv. een liverpool of een B-stang diverse verstelmogelijkheden qua 'scherpte' en inwerking.

Bovenstaand is niet om jou te zeggen dat je een stang zou moeten gebruiken, maar wel om even duidelijk aan te geven dat een paardenmond echt niet zomaar 'hard' wordt door gebruik van 'een stang'.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:06

Laten me maar weer ontopic gaan ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:52

x_Heidi schreef:
Dankje! :)

Ik woon dichtbij Oss dus zal binnenkort even een kijkje ga nemen.

Nu ik dit lees denk ik dat ik niet ga voor het geheel roze tuig. Dan koop ik wel een roze menzweep, ze heeft al roze peesjes en ik ben van plan een harry's horse switch aan te schaffen dus die kan ook roze worden onderlegd! (ik wil liever niet met een stang en oogkleppen gaan mennen. Dit omdat mijn shetlander over het algemeen rustig is als ze maar kan zien wat er aan de hand is, ze vind het eng als ze een tractor hoort rijden en ze staat zelf op stal, ziet ze hem, no problemo. Ook reageert ze gewoon goed genoeg op een watertrensje, dus ik zie het nut niet haar mond hard te maken met een stang)
Ik ga opzoek naar een leren tuigje.

En ik wil ook een sulky aanschaffen natuurlijk. Dat word even sparen :j

Een paardenmond wordt niet hard van een stang, maar van de hand van de ruiter. Zelfs met een dubbelgebroken trensje kun je een paard al hard in de mond maken. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:53

Oh, ik lees nu dat dat al gemeld is. :o

firalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:48

Ik heb nog zacht rose webband leidsels liggen die ik wel verkopen wil, doe er niets meer mee.
Als je wilt kan ik ze meten en fotograferen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:56

Hee joh Sjors, ben je aan het solliciteren voor modje ofzo? >;) Misschien is het handig om zelf iets topicgerelateerds te zeggen en niet voor politieagent te gaan spelen, waar het niet nodig is ;)

Ik zou idd ook voor leer gaan, je kan zo leuk werken met onderleggers etc. Roze is leuk, maar met een volledig roze tuig heb je wel een echt barbiepaard voor de kar lopen, hoe knap ze er ook van worden :Y)
Er zijn al relatief goedkope tuigen te koop, nieuw en tweedehands en persoonlijk ga ik liever voor een goede tweedehands, dan een even dure nieuwe :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 18:50

Ik ben nu opzoek naar een tuigje :), moet alleen nog even doorsparen dus ik denk dat ie er van de zomer komt.

Okee laat ik het dan zo zeggen, ik ben bang om de mond hard te maken. Ik heb geen ervaring met mennen, en ik weet wel hoe ik haar moet gaan beleren, en als ze eenmaal kan trekken wil ik ook 1x per week les gaan nemen, maar het beleren opzich moet ik wel zelf doen. Ik ken mensen die dit ook hebben gedaan, en daar kan ik ook zeker op terug vallen, maar ik zal geen volledige begeleiding krijgen..
Maar tot nu toe gaat alles gewoon goed, ze kent alle commando's al op stem.
Omdat ik dus geen ervaring heb met een stang, ze gewoon prima op een trens reageerd, en ze ook al goed op mijn stem reageerd wil ik het dus als eerste zonder stang proberen.

Ik hoef nu niet heel bokt over me heen dat ik niet goed bezig ben omdat ik alles "zelf" doe, maar ik weet echt waar ik mee bezig ben, en ik ben me er van bewust dat mennen ook gevaarlijk kan zijn. Daarom als de basis erin zit wil ik gaan lessen :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:10

Zeker voor de kar is een stangetje juist zo fijn omdat ht stil in de mond ligt, doordat je toch een eindje weg zit kan een trens heel onrustig worden. Je kan bijvoorbeeld ook een ongebroken trens proberen, of de leidsels aan de bril vastmaken zodat je geen hefboomeffect hebt, zo ligt het bit mooi stil in de mond en wordt je pony waarschijnlijk minder hard in de mond dan met een wiebelig trensje :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:38

x_Heidi schreef:
Ik heb geen ervaring met mennen, en ik weet wel hoe ik haar moet gaan beleren

1 + 1 = 2

Groen + Groen = Bont en Blauw.

Zou jij ook een jong paard inrijden, zonder dat je uberhaupt kan paardrijden?
Dat is nl. preciés hetzelfde.

Dat is vragen om ongelukken...............

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 18:16

JoyCiej007 schreef:
x_Heidi schreef:
Ik heb geen ervaring met mennen, en ik weet wel hoe ik haar moet gaan beleren

1 + 1 = 2

Groen + Groen = Bont en Blauw.

Zou jij ook een jong paard inrijden, zonder dat je uberhaupt kan paardrijden?
Dat is nl. preciés hetzelfde.

Dat is vragen om ongelukken...............

Je laat nu alleen het "foute" gedeelte zien, er staat ook dat ik op iemand kan terug vallen, en me er goed in verdiep, en als ze de sulky kan trekken ook ga lessen. Dan kan alles gewoon nog worden bijgestuurd.

Dus ongeveer zoiets als het zadelmak maken en het inrijden onder begeleiding, en dat is niet hetzelfde :P