Rusty showt zijn kunstjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Rusty showt zijn kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:16

halloo,

sinds een tijdje ben ik bezig met VD bij Rusty, mijn zusje en ik zijn allebij te groot voor hem, maar zo dagen we hem mentaal ook goed uit, en het verbaast me egt hoe snel hij leert. Flemen had hij in 1 dag onder controle ook ''terug'' en ''ho'' was allemaal geen enkel probleem. toen een beetje bezig geweest met een klassieke buiging, maar op een 1 of andere manier vondt hij dat niet zo spannend en leuk als flemen. ik zag dat hij heel makkelijk wou steigeren en heb er dus een commando aan geplakt en tadaa, hij vindt het geweldig! hier wil ik jullie graag wat foto's van laten zien!

Meet Rusty
Afbeelding

Flemen
Afbeelding

Met mijn broertje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steigeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Effects

Re: Rusty showt zijn kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:39

Wat een leuke pony! :D
Het flemen ziet er leuk uit, maar het steigeren wat minder. Het ziet er niet echt comfortabel uit voor hem en hij kijkt ook niet al te vrolijk.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:53

ik wist al dat hier een reactie op zou komen, maar hij vindt het zelf erg leuk, ik denk dat die oren ook egt concentratie is, met lopen of wat dan ook heeft hij het ook;)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:52

Oke. Vanaf foto's valt het veel lastiger te beoordelen, maar ik vind de oren net iets te plat in de nek liggen om het concentratie te noemen. Maar jij kent je pony het beste.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:05

Ziet er leuk uit :)

Snap alleen niet dat je meteen met het steigeren bent begonnen na het flemen, Lees eens wat site's door en pak wat kleinere kunstjes zoals de jambette, kusje geven. Dan kan je doorgaan naar de spagaat, die heb je weer nodig voor buiging en compliment. bij het steigeren gooit hij ook zijn hoofd op (heb ik het idee) kijk hier eens op http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:24

Robin_Rikkie schreef:
Ziet er leuk uit :)

Snap alleen niet dat je meteen met het steigeren bent begonnen na het flemen, Lees eens wat site's door en pak wat kleinere kunstjes zoals de jambette, kusje geven. Dan kan je doorgaan naar de spagaat, die heb je weer nodig voor buiging en compliment. bij het steigeren gooit hij ook zijn hoofd op (heb ik het idee) kijk hier eens op http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

bedankt voor de tips;) ik ben eerst begonnen met basis dingen zoals gewoonweg volgen en achteruit gaan op commando enzo, mischien niet het verstandigds om direct te beginnen met steigeren, maar ik zag dat hij het erg makkelijk deed, dus dacht als ik daar een commando aan leg is het al een kunstje, en hij deed het zo. we zijn idd ook bezig met de jambette en spagaat, maar dat duurt gewoon wat langer bij hem en hier heeft hij egt plezier in, vooral in het flemen, haha. die site kende ik al:D heb alles al doorgelezen;)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:39

Leuke pony! Alleen ik snap ook niet waarom iedereen tegenwoordig zijn pony/paard gelijk moet leren steigeren :n Leer hem eerst eens wat basisdingen, niet alleen volgen en achteruit, maar ook hoofdkunstjes en de spagaat, buigen etc. Niet verdergaan met steigeren voordat hij een hoop andere kunstjes kent en weet hoe hij zijn lichaam moet gebruiken, en dat hij de spieren heeft om correct te steigeren. :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:42

Wat n leuke pony is het! :) Dat flemen ziet er ook echt leuk uit!
Het enige jammere vind ik... dat je je paar al zo snel hebt leren steigeren. Je bent er erg snel mee begonnen, je kunt beter eerst de gehele basis er nog eens goed in proberen te krijgen. Nadat jij en je paard de basis onder controle hebben, zou ik je aanraden alsnog niet meteen met het steigeren te beginnen, maar verder te gaan met kunstjes zoals jambette, kus, spaanse pas uiteindelijk, spagaat, buigingen, liggen, enz. Het steigeren ziet er namelijk niet erg prettig uit om naar te kijken, hij moet ook zn houding nog vinden.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 12:59

Nista_RX schreef:
Wat n leuke pony is het! :) Dat flemen ziet er ook echt leuk uit!
Het enige jammere vind ik... dat je je paar al zo snel hebt leren steigeren. Je bent er erg snel mee begonnen, je kunt beter eerst de gehele basis er nog eens goed in proberen te krijgen. Nadat jij en je paard de basis onder controle hebben, zou ik je aanraden alsnog niet meteen met het steigeren te beginnen, maar verder te gaan met kunstjes zoals jambette, kus, spaanse pas uiteindelijk, spagaat, buigingen, liggen, enz. Het steigeren ziet er namelijk niet erg prettig uit om naar te kijken, hij moet ook zn houding nog vinden.

het was idd niet het verstandigste, hij doet het niet perfect, maar dat komt nog wel;) kusje en jambette kan hij ook al:D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:43

Als je verstandig bent laat je nu het steigeren even lekker aan de kant, ga je kunstjes doen zoals spagaat, buiging, compliment, zodat hij spieren opbouwt en straks correct kan steigeren, ipv met zijn hoofd zo ver omhoog.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:07

Wat Borisje en Nista_RX hebben gezegt hierboven, helemaal mee-eens. Je zou even rustig beginnen met andere kunsten.
Flemen ziet er leuk uit hoor! Maar wacht nu even met het steigeren. :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:18

Wat een leuk paardje :j

Kijk, als hij het steigeren aanbied kún je er een commando op plakken. Maar ik denk nog niet dat je paardje sterk genoeg is om echt het steigeren op commando uit te gaan voeren :) Er komt iets meer bij kijken dan enkel de voorbenen van de grond. Zoals je kunt zien op je foto's gaat het hoofd omhoog, blijft de rug te lang en is de steiger ENORM voorwaarts. Dat is érg érg slecht voor de rug. Ga eens beginnen met veel grondwerk om de rug, buik en achterhand sterker te krijgen. Daarna kun je terug naar het steigeren door eerst een stapje achteruit te zetten en dan omhoog te vragen. Eventueel met een lichte ondersteuning van de zweep bij de achterhand om deze er beter onder te laten zetten. Dat is een stuk beter voor zn lijf ;)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:26

Wat een leuk paardje! en het steigeren ziet er leuk uit maar ik ga met VisibreTeam Borisje en Nista_RX zeggen. Behalve dat het gevaarlijk is om al zo vroeg te steigeren, is het ook niet goed om een ongetrainde pony het al zo vroeg te leren. Ik zie dat hij ondanks zijn hoofd te ver omhoog, ook jouwn richting op gaat. Tijdens het steigeren is het niet te bedoeling dat je paard zijn bovenlichaam omhoog gooit, maar dat zijn achterhand hem tilt. Misschien is het iets verstandiger om een stap terrug te gaan, en minder gevaarlijke dingen te leren net als de jambette, spagaat, compliment, liggen zitten ect. Er zijn een heleboel site's waar je een duidelijke uitleg kunt vinden! ook mijn site, staan een aantal makkelijke kunstjes, hij staat in mijn onderschrift.
Verder veel succes :D

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:29

Heel leuk paardje. Flemen ziet er leuk uit.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:51

dankjewle