Mini mammoet Fleur aan 't VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elienee

Mini mammoet Fleur aan 't VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:58

Al een hele tijd heb ik een fascinatie voor VD,
tot voor kort bleef het bij filmpjes en foto's kijken van enkele fantastische bokkers!
Nu train ik sinds enige tijd Fleur. Een eigenwijze kleine shetland merrie met een ongéloofelijk humeur :')
Samen moeten we nog veel leren maar we komen er wel! :)

Momenteel train ik vooral nog aan een leadrope, dit omdat mevrouw een expert is in het ontsnappen en we geen degelijk afgezet stukje hebben.
Maar vandaag vertrouwde ik het om haar even los te laten en bleef ze netjes bij mij.
Enkele verbeterpunten zijn dat het steigeren meer op de achterhand moet en de jambette mag nog met wat minder bewegen.

Een leuk voordeel aan al dit VD is dat ik ongeloofelijk veel inspiratie heb en leuke filmpjes kan maken met het beeldmateriaal.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden! *\o/*

Oh en voor de oplettenden onder jullie, het is EINDELIJK bij ons beginnen sneeuwen! *\o/*

Tips en kritiek mag maar hou het netjes.

Captain

Re: Mini mammoet Fleur aan 't VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:10

Wat een leuke haarbal. :D Ik vroeg me eerst af of ze een deken ophad maar dat is haar mooie aftekening. :)

De jambette voert ze netjes uit, wel kun je het beter op een aanrakingscommando zetten ipv wijzen, dat is een stuk veiliger. Als je wilt dat ze maar 1x uitslaat bij de jambette kun je het commando geven en vervolgens direct weghalen, dan geef je het beloningssignaal gewoon op het hoogste moment en dan wacht je tot ze haar been neerzet en dán pas krijgt ze de beloning. Dan leer je haar dat ze haar been maar 1x op hoeft te tillen ipv zo te maaien.

Het steigeren vind ik er al erg netjes uitzien, mag ik vragen waarom je al zo snel aan het steigeren bent begonnen?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 19:24

bedankt! :)
De jambette is niet op wijscommando maar ik zwaai met de zweep *kan het niet beter uitleggen*
enkel het uiteinde zwiept dus heen en weer :') op aanrakingscommando kan ze de pas, daarom dat ik voor jambette iets anders heb en ik wil juist dat ze haar been lang hoog houd en niet 1x uitslaat. Het steigeren gaat best aardig dit kan ze reeds omdat het spelenderwijs is begonnen. Fleur begon dit te doen en ik dacht , hie rmaak ik gebruik van en ik zet het op commando. bedankt voor de tips! :)

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:28

wat een gave kleur heeft ze!! <3
en ze doet mooi haar trucjes, t ziet er heel leuk uit :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:40

Leuk hoor! :D
Maar zo snel steigeren na alleen jambette, zou ik nooit doen.. :=

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 21:54

ja normaal gezien zou ik dit ook nooit doen maar ze kan pasje aan beide kanten, jambette, compliment, ze is ookal 2x gaan liggen en ik zeg het stijgeren kwam door het spelen :) Zolang dat ze het niet misbruikt denk ik niet dat het kwaad kan

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:53

Leuk filmpje, erg mooie pony ook! :) Jambette vind ik ook érg netjes, maar zoals Hannah al zegt is het veiliger om op een aanraak-commando te zetten. Verder... ik zie in het filmpje eigenlijk niets anders dan veel jambettes en steigers. Ben je na de jambette meteen begonnen met het steigeren?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 13:19

nee, al de rest staat gewoon niet op film :')
Aangezien het verschrikkelijk koud was heb ik maar erg kort bezig geweest en met een overactieve hond die bijna alle filmpjes verpestte ging dat niet zo goed :')