Jaaaa Oh ze deed het zo braaf! Eerst even achter in het land geoefend, alleen met de slee erachter. Ze keek niet op of om. Had een tijdje geleden ook al met een zwengel geoefend wat ze wel eng vond maar dit ging prima! Toen ging ik op de slee zitten. Mevrouw dacht; he, maar dit kan niet vooruit hoor?! Dus na wat aansporen, overtuigen en beetje helpen had ze het kunstje door. Gewoon trekken! Dus hop, daar gingen we. Na één rondje ook maar proberen te draven. De eerste keer was een faal Ik ging namelijk met een buiksliding aan de leidsels achter Phoo aan Naja, goed Dapper weer op de slee gestapt en toen deed ze het ontzettend braaf Dus hop, gelijk maar naar buiten! Zelfs op de terugweg een galopje. Alsof ze het al jaren deed
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 03-02-12 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
wat leuk! wij zijn ook al aan het sleeen met onze shetter ! ik woon ook in noordwijk, en toen ik je filmpjes keek herkende ik de weg meteen, die zwart-witte ijslander vind ik altijd zo schattig, haha!
Ze doet het super braaf Ik zou wel proberen wat meer contact met de leidsels te houden, dan kan je haar ook beter begeleiden. Verder mis ik een zweep wat bij het mennen en dus ook met de slee zeker als je op de openbare weg gaat rijden echt noodzakelijk is om je pony de juiste aanwijzingen te geven. Ook zou ik een strengophouder gebruiken zodat ze niet snel over de strengen kan stappen, als je deze niet hebt kan je ook een touw tot strengophouder knopen. Ik kan het niet zien op het filmpje maar het lijkt alsof er geen zweng zit tussen de strengen en de slee, dit is wel noodzakelijk om te voorkomen dat je pony schuurplekken krijgt op de borst. Veel plezier verder!
__Nicky
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-12 00:10
Romy_tessa, dit was haar aller eerste keer ingespannen. Ze heeft een soort zweepfobie waardoor een zweep gebruiken onmogelijk is. Ze doet alles op stemhulp. Zit idd geen zweng aan, ik kon geen geschikt balkje vinden en dit gaat prima. Het is puur voor de lol dus ik vind het zo prima
Zweep is niet alleen om voorwaards te houden, maar een heel belangrijk deel van je stuur. En op de weg ook om verkeers tekens te geven. Beide dus erg belangrijk. Als je pony de zweep nog eng vind wil je te snel, heb je heel belangrijk onderdeel over geslagen en is hij nog niet klaar om voor de slee (of wagen) te gaan. Verder zou ik de 1e keer nooit de weg op gaan, ik ga helemaal de weg niet op met de slee (niet dat mijn pony's niet braaf zijn, maar door de gladheid weet je nooit wat automobilisten doen).
Naja ik vind dat ik sowieso niet te snel ga Ze loop inmiddels al dik een half jaar aan de lange lijnen, zwengel erachter, etc. Ze vind het geweldig. En die zweep, dat zal er nooit uit gaan want ik heb het idee dat dat ook iets met haar verleden te maken heeft. Verder slee ik niet op de weg, alleen waar geen verkeer rijd en in de berm van het fietspad Dus veel fout kan er niet gaan.
Als je een deel van je stuur thuis laat sla je toch iets over imo. Ik heb 2 merries staan waar echt hele rare dingen mee gebeurd zijn en erg angstig zijn, maar die zijn gewoon met zweep te rijden. Maar het heeft wel heel veel tijd gekost, maar dat is niet erg als het een belangrijk onderdeel van de training is. Ze zijn wel een stuk scherper op zweephulpen dan mijn pony's waar niets mee gebeurd is.
Tja maar de ene pony is niet met de ander te vergelijken Ik denk dat ik haar beste ken ik dat de zweep nooit wat gaat worden. Heb al veel geprobeerd om haar eraan te laten wennen maar dat is onbegonnen werk.