Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

VisibreTeam schreef:Zelf ben ik niet zo'n fan van vanuit de jambette vragen, kan problemen geven met de spaanse pas later
Voetjes vasthouden zou ik ZEKER niet aan beginnen, kan gevaarlijke situaties laten ontstaan
. Ik heb het ook met een balk aan geleerd http://i44.tinypic.com/ad20km.jpg (is niet de eerste keer hoor) 
Het is te verwarrend, want voor de spaanse pas vraag je jambettes van de voorkant, en als je dat met de spagaat doet en hij kent de spagaat al... Dan gaat hij de achterhand vergeten. Daarom ben ik al 3 jaar bezig met Silke en de spaanse pas, ik had het fout gedaan door eerst de spagaat van de voorkant te vragen, nu loopt ze de spaanse pas nog half in de spagaat en valt bijna om
ik heb eerst de spaanse pas geleerd en ik helemaal geen problemen mee dat die het door elkaar haalt
en het voordeel was, dat als je leert dat die niet met de benen voorbij de balk mag (achterbenen), en je vraagt dan een soort spaanse pas, dat die veel makkelijk zich wijder zet, dan met alleen de jambette
, dus ik ben dus niet naar andere hulpen gegaan omdat ze niet meer reageerde) . Maar ik kan dus deze pony erg makkelijk op andere hulpen zetten, maarja, dat is niet bij elke paard zo makkelijk