[AR] Tweewieler en 'hobbelen'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Tweewieler en 'hobbelen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 19:53

Hallo!

Ik heb zelf al een hele tijd een tweewieler waar ik met mijn haflinger mee men. Ik ben op een gegeven moment over gegaan op een vierwieler voor meer comfort, maar deze kan ik moeilijk opslaan en kan ik dus moeilijk pakken. In praktijk rij ik dus altijd met een tweewieler, eigenlijk vind ik dat praktischer. Alleen mijn tweewieler heeft wel veren maar is niet persee een heel geavanceerd ding.

Hier een fotootje :) Afbeelding
Ik heb geen betere maar helemaal in het hoekje kun je nog net de veren zien.

Het is alweer een oude foto en ik zit eraan te denken om hem helemaal te gaan opknappen en over te verven en zo. Alleen hij hobbelt wel heel erg wat voor je rug toch niet echt ideaal is en aangezien je toch al snel een uur op de wagen zit vroeg ik mij af of dit een bekend probleem is of dat ik dit met een andere wagen kan oplossen. Dan is het misschien een beter idee deze te verkopen en geld bij te leggen om een nieuwere wagen te kopen. Maar in principe als ik het probleem blijf houden hou ik deze lekker want voor de rest bevalt hij mij prima!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :) alvast bedankt!

sasika

Re: Tweewieler en 'hobbelen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:11

Als de wagen in balans zou hangen wanneer je er op zit, zou je paard geen last van het "hobbelen" moeten hebben. Mar ik zie dat jou wagentje niet te verstellen is veder?

De tweewielers worden steeds beter gemaakt met goede vering, verstelbare lamoen verstelbaar bankje

alles om het zowel comfortabel voor jou als je paard te maken, zeker als je lange ritten met je paard wilt maken ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 20:32

Ik heb het idee dat het hobbelen voor mijn paard geen probleem is. De lamoen hobbelt niet heel erg. Het wagentje lijkt meer een beetje overdreven te veren :P als je snapt wat ik bedoel :P De wagen zelf hobbelt niet heel erg, het bankje hobbelt.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:42

oo sorry te snel gelezen haha! Dacht even dat het over je paards rug ging,

tja ik hobbel ook een eind wel met mijn wagentje, maar dat blijf je denk wel houden, mits hij goed in balans zit dan kan het verminderen. Zelf heb ik eeen losse bok er opgezet waardoor ik niet kan leunen en met het wagentje als het ware mee moet hobbelen, net als doozitten op een paard.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 09:48

Ja! Daar lijkt het heel erg op. Alsof je er gewoon op zit :P ik ging even proberen en ik kon zelfs het ritme van lichtrijden makkelijk vinden. Maar dat hoort dus gewoon. :P Nouja, als het niet apart is of makkelijk te voorkomen dan ga ik deze wagen gewoon opknappen. Pauline wordt nog altijd enthousiast zodra ze de wagen ziet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:19

als de 2 wieler goed in ballans hangt voel je geen gehobbel.denk dat bij jou misschien dan het hobbelen komt door dat je hem niet in ballans kunt stellen,en je veren denk ik ver op zijn.ik zou het geld eerlijk gezegt aan een andere 2 wieler uit geven.