Waarom? Ze hebben zelf nog amper ervaring (Ze maken ook vaak fouten en nemen dan van ervaren mensen niet aan dat ze fout zitten)
Daarnaast kom ik ook wel eens verhalen tegen van mensen die 2 lessen hebben genomen en dan zelf les gaan geven...
Persoonlijk vind ik dat je ervaring moet hebben om les te geven.
Bijvoorbeeld zelf meerdere paarden getraind hebben, je er in verdiept hebben....
Al die meisjes van 12/13 bieden het aan voor een tientje. Veel mensen denken 'hey goedkoop' maar zitten daarna met een paard die alles misbruikt of zijn lichaam verkeerd gebruikt.
Waar ligt de grens?....
*edit*
Niet alle mensen van 12/13 doen het slecht. Maar heel veel mensen weten niet wat VD uberhaupt doet met een paard, wat de gevaren zijn en noem maar op.
Met het getraind hebben van maar 1 paard bijvoorbeeld ken je nooit voldoende manieren van aanleren en kun je in het lesgeven enorm vastlopen omdat je niet weet hoe je moet reageren.
Mijn mening:
Je moet minimaal een aantal jaar bezig zijn met VD en met verschillende paarden hebben gewerkt voor je les kunt geven.
Daarnaast moet je er KENNIS van hebben en met verschillende trainers meegelopen hebben, zodat je verschillende trainingsmethodes kent.
(geen namen noemen overigens. Nergens voor nodig