Mijn paardje is erg dominant. Hij is heel vaak boos als je ze stal inloopt kijkt hij heel boos ik loop gewoon door en pak hem. Met longeren is hij erg dominant dan rent ie na me toe en gaat stil staan. ik wil dan de zweep achter ze kont zetten en dan draait hij de hele tijd rondjes met me mee. Hij wil dus niet meer terug naar de hoefslag iemand tipss??
Zoek ervaren hulp in de buurt! Weet je wel hoe je goed moet longeren? Vooral als je paard ook vervelend is met de rest van de omgang. Het lijkt er niet op dat jij echt goed weet wat je ermee aan moet en ik kan hier met de door jou gegeven informatie ook niet echt een beeld schetsen van wat er precies mis is.
lijkt alsof de pony jou de baas is in plaats van andersom.....?
inderdaad even iemand met meer kennis van zaken er bij halen voor er meer mis gaat straks.
succes
Marjolijnvdh
Geplaatst: 30-01-12 20:59
Hoi, ik zie hier een pony die niet weet wat de bedoeling is met longeren. Hij snapt er niets van en wanneer hij heel braaf naar je toe komt met de vraag: "Baas, wat moet ik nu?" Wordt hij weggestuurd op een vervelende manier. Ga eens kijken bij iemand die ervaring heeft met paarden aanleren om te longeren. Dit is echt niet makkelijk. Waaraan merk je dat je pony boos is wanneer je z'n stal in loopt. Misschien bedoelt hij wel iets anders, hij probeert in ieder geval je iets duidelijk te maken. Succes.
Ceasar2015
Geplaatst: 31-01-12 11:00
Allereerst, heb je je paard wel eens volledig na laten kijken? Want boos kijken als je aankomt kan ook komen doordat ze dat koppelt aan pijn. Daarna, ga eens bij jezelf kijken "hoe is mijn lichaamstaal/houding/hulpen? Ben ik wel duidelijk of zeg ik met mijn lijf en hulpen 2 totaaaal verschillende dingen". Snapt mijn paard wat ik bedoel of moet ik misschien mijn vraag anders stellen? Hoe oud is je paard?
En ik zou ook adviseren om er hulp bij te vragen, want ik vermoed dat je het alleen niet op gaat kunnen lossen.
Bedantk voor de reacties ik ga even kijken voor een instructuur. mijn paardje is 8 jaar oud. Vroeger is er waarschijnlijk wat gebeurt want hij is heel er op zijn hoede in de stal.
Ceasar2015
Geplaatst: 31-01-12 23:46
Op zijn hoede zijn is ook anders als dominant natuurlijk.