Afgelopen woensdag was het zover... Onze allereerste poging tot VD!
Ik had les van Nikki (VisibreTeam @bokt) om maar meteen de juiste methodes aan te leren
Info over mn knollie:
* D'Jazz
* bijna 4 jaar
* KWPN (3/4) X Fries (1/4)
* 1.72 en keeps growing

* echt een kleuter, maar erg lief
* blóédfanatiek als het op eten aankomt
* erg komisch paard, maar met karakter
* behoorlijk intelligent
* wil heel graag voor je werken, maar gaat nog wel eens over grenzen
Meet D'Jazz

We zijn begonnen met voedselweigeren en targetten.. Hoewel het targetten direct goed ging, was het voedselweigeren écht een uitdaging.. Nikki had aangegeven dat het bij de meeste paarden er het met een min of 10 wil inzit.. Nou niet bij mijn poown! Wat een draak was het!
Hij krijgt nooit iets uit de hand, juist omdat hij er zo drammerig van wordt, dus daar gaan we nog goed mee oefenen.. Grondwerk en respect voor eigen ruimte zit er goed in hij hem.. maar als er voedel in het spel is....
Verder is het wel een best slimme knol
Het voedselweigeren hebben dus een start in gemaakt, maar moet nog worden bevestigd..
Toen zijn we doorgegaan met de jambette.. en ja hoor.. dat snapte hij meteen..

Eerst met Nikki:

en toen met mij

Omdat het toch eigenlijk wel erg lekker liep en paardlief alleen maar enthousiaster werd deden we ook nog een poging tot de spagaat:

En toen dacht Nikki, ach what the hack... doe maar ff buigen poonie

Al met al ben ik ontzettend trots op mijn ponie..

Hij heeft wel strenge begeleiding nodig, want gaat snel en makkelijk over de grenzen heen en doet dan dus uit zichzelf vanalles

Omdat de Jambette ontzettend goed ging voor de eerste keer.... >
En poging tot de spaanse pas

Toen was het écht wel even op hoor.. poown stond bijna te slapen.. mocht dus ook lekker terug naar de wei met zn vrienden.. Baasje stond te glimmen van trots.. Wist dat hij het leuk zou vinden, maar dat hij zo bloedfanatiek zou zijn...

Het plan voor nu is met mate (!) korte stukjes oefenen, met voedselweigeren voorop

Ben heel benieuwd wat jullie vinden, maar hou het wel netjes ajb