Eerste keer VD...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Eerste keer VD...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 11:35

Hey Bokkers..

Afgelopen woensdag was het zover... Onze allereerste poging tot VD!
Ik had les van Nikki (VisibreTeam @bokt) om maar meteen de juiste methodes aan te leren

Info over mn knollie:

* D'Jazz
* bijna 4 jaar
* KWPN (3/4) X Fries (1/4)
* 1.72 en keeps growing ;(
* echt een kleuter, maar erg lief
* blóédfanatiek als het op eten aankomt
* erg komisch paard, maar met karakter
* behoorlijk intelligent
* wil heel graag voor je werken, maar gaat nog wel eens over grenzen

Meet D'Jazz

Afbeelding

We zijn begonnen met voedselweigeren en targetten.. Hoewel het targetten direct goed ging, was het voedselweigeren écht een uitdaging.. Nikki had aangegeven dat het bij de meeste paarden er het met een min of 10 wil inzit.. Nou niet bij mijn poown! Wat een draak was het!
Hij krijgt nooit iets uit de hand, juist omdat hij er zo drammerig van wordt, dus daar gaan we nog goed mee oefenen.. Grondwerk en respect voor eigen ruimte zit er goed in hij hem.. maar als er voedel in het spel is....
Verder is het wel een best slimme knol
Het voedselweigeren hebben dus een start in gemaakt, maar moet nog worden bevestigd..
Toen zijn we doorgegaan met de jambette.. en ja hoor.. dat snapte hij meteen.. :+

Eerst met Nikki:
Afbeelding

Afbeelding

en toen met mij

Afbeelding

Omdat het toch eigenlijk wel erg lekker liep en paardlief alleen maar enthousiaster werd deden we ook nog een poging tot de spagaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen dacht Nikki, ach what the hack... doe maar ff buigen poonie

Afbeelding

Afbeelding

Al met al ben ik ontzettend trots op mijn ponie.. <3 *\o/*
Hij heeft wel strenge begeleiding nodig, want gaat snel en makkelijk over de grenzen heen en doet dan dus uit zichzelf vanalles :+.. Helaas onstaan er zo wel gevaarlijke situaties voor je knieeën :+ Dus meneer moet nog wel eens gecorrigeerd worden op een pittige wijze dat het meteen ff duidelijk is..

Omdat de Jambette ontzettend goed ging voor de eerste keer.... >

En poging tot de spaanse pas :D :j.. het zij met 1 been.. maar de poging is er :D

Toen was het écht wel even op hoor.. poown stond bijna te slapen.. mocht dus ook lekker terug naar de wei met zn vrienden.. Baasje stond te glimmen van trots.. Wist dat hij het leuk zou vinden, maar dat hij zo bloedfanatiek zou zijn... *\o/*
Het plan voor nu is met mate (!) korte stukjes oefenen, met voedselweigeren voorop ;)

Ben heel benieuwd wat jullie vinden, maar hou het wel netjes ajb ;)

NikkivanOlst

Re: Eerste keer VD...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:47

Jaaa! Was superleuk, je paardje leerde écht leuk snel :j
Succes met oefenen nog!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 11:48

Dat gaat zeker lukken.. ben heel benieuwd.. morgen is hij weer aan de beurt haha :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:09

Ziet er leuk uit! :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:07

Leuk! :D

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:59

Super leuk!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:03

Dank jullie wel.. Mocht iemand nog tips of truuks hebben hoor ik het graag he :D We zijn tenslotte beginners in de wereld van VD :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:25

Onwijs leuk zeg! Ziet eruit als een enthousiast paard! :))

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:08

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:00

Goed bezig! :j

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:06

wat leuk zeg!Ziet er al heel erg goed uit,en je paard leert inderdaad erg snel.
Bij de buiging viel het me op dat je paard zijn ene been vrij gestrekt heeft,en het andere wat meer ''krom''. Met beide is verder niets mis,als hij het maar bij beide benen doet (op beide gestrekt of beide krom).Staat naar mijn mening netjes! Maar natuurlijk is dit nog helemaal het begin en was het gewoon even om te kijken hoe het ging!

Verder,heel leuk paard! Geniet er maar van :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:14

Ik vind het er redelijk uit zien, maar wel super leuk om te zien dat het dier zo lekker gemotiveerd is.. vraag me alleen af of je nou met een clicker werkt? Dacht dat ik die hoorde in het 2de filmpje, en ik vroeg me af waar je eigenlijk voor clickt op dat moment.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:37

haha wat stom.. ik hoor de filmpjes nnu pas mét geluid haha.. ik had ze op mijn werk erop gezet en kon dus niet luisteren.. Ja ik werk met een clicker.. op het tweede filmpje is de dame die me les geeft bezig met de jambette/spaanse pas.. en beloon ik (welliswaar te laat) voor het feit dat hij voorwaarts gaat na de jambette.. Aangezien zij hem hem bezig was en hem beloonde met de klik van haar tong en snoep, had ik uberhaupt niet moeten klikken, maar ik was bijna net zo enthousiast als mn knol :+
Nogmaals die was echt onze eerste keer/ eerste introductie.. dus ik moet nog iets beter leren timen, zelf rustiger blijven en hem correct corrigeren.. zoals gezegd ga ik regelmatig korte stukken oefenen zodat hij zich niet enorm druk kan maken en dat het niet te veel is...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:35

YelaBrenda11 schreef:
wat leuk zeg!Ziet er al heel erg goed uit,en je paard leert inderdaad erg snel.
Bij de buiging viel het me op dat je paard zijn ene been vrij gestrekt heeft,en het andere wat meer ''krom''. Met beide is verder niets mis,als hij het maar bij beide benen doet (op beide gestrekt of beide krom).Staat naar mijn mening netjes! Maar natuurlijk is dit nog helemaal het begin en was het gewoon even om te kijken hoe het ging!

Verder,heel leuk paard! Geniet er maar van :)

Hoe kun je dat zien? De benen waren beide recht, daarnaast is dit de eerste keer dat hij in de buiging ging ;)
Liever 1 been een beetje krom dan 2 benen, 2 benen is VEEL moeilijker recht te trainen dan 1 beentje :)

Urko schreef:
Ik vind het er redelijk uit zien, maar wel super leuk om te zien dat het dier zo lekker gemotiveerd is.. vraag me alleen af of je nou met een clicker werkt? Dacht dat ik die hoorde in het 2de filmpje, en ik vroeg me af waar je eigenlijk voor clickt op dat moment.

Ik clickte en beloonde voor het pasje dat hij vooruit bleef gaan ná de jambette. Bij de spaanse pas aanleren is het namelijk niet meer echt timen voor de jambette maar voor het naar voren blijven bewegen :)

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:53

Wauw ziet er enorm goed uit!! :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:01

Dank je wel :D :j

xshaqxtroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:02

Super leuk joh! :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:02

Gaaf !

Hij heeft er echt plezier in :)

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:22

waw wat doet hij het goed voor de eerste keer!
mooi aandachtig paard!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 10:18

Dank je wel.. ben ook heel blij met hem ;) afgelopen weekend heb ik echt een pech weekend gehad maar deze week 3 dagen tijd om lekker met hem aan de gang te kunnen (met mate hoor).. dus ben benieuwd hoe hij het verder op pakt :D