Hoe leer ik dit aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonraffie

Hoe leer ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 09:20

Ik wil mijn paard erg graag leren om te 'lachen' (flemen) op comando, en een kusje geven.
Mijn paard fleemt bijna nooit, dus hoe zou ik dit anders kunnen aanleren?
en hoe hebben jullie dat gedaan?

Mijn paard kan al een 'voet'geven en 'schudden'

Alvast bedankt! xx

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:19

misschien hier eens kijken?:
http://www.everyoneweb.com/NALANTA/
bij de oefeningen en dan flemen, daar staat dat je ze rare dingen moet laten proeven of ruiken en water over hun neus laten lopen, ik heb zelf het kunstje nog nooit met een paard gedaan maar weet wel van het wassen dat als je water over hun neus laten lopen ze dan gaan flemen. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:23

Ow die van mij kriebelen op mijn neus .. en zo uitgebreid.

Alleen nu doet ie het te pas en te onpas hahahaha echt een blondie

Afbeelding

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:18

susupluus schreef:
bij de oefeningen en dan flemen, daar staat dat je ze rare dingen moet laten proeven of ruiken en water over hun neus laten lopen, ik heb zelf het kunstje nog nooit met een paard gedaan maar weet wel van het wassen dat als je water over hun neus laten lopen ze dan gaan flemen. :)

hey, geuren werkt ook niet heb echt van alles geprobeerd, van pindakaas tot leervet. :p

Mando

Re: Hoe leer ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:24

Gewoon kriebelen op zijn neus en als hij zijn neus optrekt commando lach geven en belonen...

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:28

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:33

Die van mij fleemt zegmaar als ik op haar neusje kietel. Kusje geven doet ze als ik op mijn wang tik. :D
Ze kan ook met haar achterbeen op de grond stampen, en voorbeen over de grond schrapen. :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:38

Omdat Saloon ook ergens van fleemde, zijn wij het anders gaan doen:
Een brokje net boven zijn lip houden, omdat hij het wilt pakken gaat het mijn zijn
bovenlip friemelen/iets omhoog. Dat beloon je. En vanuit daaruit ga je het uitbreiden
naar een lange hoge fleem :)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:39

Ik ga vanmiddag er mee aan het werk! het is nu toch zulk vies weer, dan kunnen we lekker in de schuur oefenen.

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:46

een paard fleemt om een geur te kunnen annalyseren. daar gebruikt hij het orgaan van jacobson voor, en dat zit weer in zijn gehemelte. hengsten zie je dat vaak doen om te analysren of een merrie hengstig is of niet. mijn paard doet het ineens sinds een week of 5, onderweg, wanneer we aan het rijden zijn, en het mag er grappig uit zien, zo grappig hoeft het helemaal niet te zijn. Ze doen het ook wanneer ze ergens last van hebben, en in het ergste geval kan het een begin zijn van koliek.

veel plezier met het flemen zou ik zo zeggen.

loveshets7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:55

mijn shetlander kan inmiddels heel goed flehmen! soms ook op 10 meter afstand.
Afbeelding
ik heb het haar geleerd door een paardensnoepje in een keukendoekje te doen, en die boven haar neus te houden, als ze dan een beetje ging happen zegmaar gaf ik haar gewoon 2 of 3 brokjes.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:01

mijn vorige paarden heb ik het aangeleerd door op neusje tekriebelen en meteen belonen als het lipje ook maar een klein beetje omhoog gaat , en zo verder :d

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:04

sannerebbel schreef:
susupluus schreef:

hey, geuren werkt ook niet heb echt van alles geprobeerd, van pindakaas tot leervet. :p

Probeer eens betadine, ik was die vanmij aan het leren voetje geven toen hij aan mijn vinger rook ( zat een pleister met betadine omheen ) daar ging hij van flemen, en binnen 10 minuten zat het flemen er helemaal in, toen heb ik heb leren targetten en dan mijn gezicht flemend targetten ook dit had hij zo door.

het enige nadeel hiervan is als ik nu de stal binne kom begint hij te flemen en kusjes te geven :+

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:06

Helaas helaas, ik heb ook eentje die niet `van nature`flemt. Ik heb het hem twee keer zien doen in de afgelopen 10 jaar! Een uitzondering dus.
Ik wil het ook aanleren en hij doet keurig zijn hoofd omhoog en zijn lip als ik een stukje wortel omhoog houdt. Hij snapt alleen nog niet dat hij zijn lip omhoog moet houden.
Een paard flemt omdat hij een geur in zijn neusgaten wil houden om het beter te kunnen ruiken. Vergelijkbaar hoe wij wijn proeven. Als je iets kunt vinden zoals betadine hierboven, waar je paard van gaat flemen wordt het een stuk makkelijk!