Canter-along oefenen met Lola!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Canter-along oefenen met Lola!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 22:54

'T is alweer een wat ouder filmpje, rond het voorjaar 2011 denk ik, maar het lukt me nu eindelijk om het op internet te krijgen. :))

Één van eerste keren dat ik werkte aan het mee galopperen vanaf de grond, met (nog wat inconsistent :+ ) gebruik van de clicker. Tijdens training doe ik natuurlijk veel meer dan je hier ziet, maar ik heb even alleen de momenten eruit gepakt die om de galopovergang gaan. Leuk om te zien hoe hij al iets verbeterd is aan het einde van het filmpje! Ik ontvang heel graag tips, maar ik ben me ervan bewust dat ik qua lichaamstaal hier en daar wat vreemde signalen afgeef. Ook wat dat betreft is het héél leerzaam om jezelf zo nu en dan eens te filmen! :+

Hoofdrolspeelster is Lola, waarschijnlijk-New Forest merrie van 32 jaar (het is wat dat betreft vooral bezigheidstherapie dan dat er echt getraind moet worden ;) ).

Enjoy, en een berichtje vind ik leuk! :D

speedy_cindy

Re: Canter-along oefenen met Lola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:11

Ziet er fijn uit, leuk dat ze zo op jou gericht is.
Wat me opvalt is dat je zelf heel bewust bent van je eigen houding, mooi om te zien. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:24

Ziet er uit als een heerlijk paard om mee te werken :)
Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, je signalen zijn goed ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:47

Leuk hoor om zo lekker bezig te zijn met je paard!

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:17

Mooi, je bent je bewust van welke signalen je geeft, en geeft ook geen vreemde/verkeerde signalen af. Ga zo door, ziet er netjes uit ! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 00:07

Dankjullie allemaal! Hihi, ik ben wel weer erg kritisch op mezelf als ik jullie reacties zo lees. :D

Het aangeven dat er een galopovergang aan zit te komen kon nog wat duidelijker vond ik, nu spring ik over het algemeen maar zo'n beetje aan op een moment dat me geschikt leek en komt Lola twee passen later (of niet). En aan het van hand veranderen moest nog wat gesleuteld worden, Lola nam daar zo de binnenbocht het even helemaal stilvalt en ik haar niet meer goed voorwaarts kon krijgen. Ik ben er nu extra alert op dat ze niet teveel achter me kruipt bij het van hand veranderen, dan gaat het ook prima in draf.

Het is inderdaad een superfijne pony Ninajojo. :j Ze heeft natuurlijk wel zo haar dagen dat ze er helemáál geen zin in heeft, maar bijna altijd komt ze al aanlopen als ik het hek van de bak open doe. "Jeujjj, werken!" :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:59

Wat een leuk filmpje zeg! Lola is echt geweldig. :D
Om je galopovergang duidelijker te maken kun je ook nog je stem gebruiken om aan te geven dat er iets aankomt en ze op moet letten.. Ik gebruik zelf altijd 'Leeeeeht op' en dan geef ik de hulp. Paarden krijgen dan heel snel door dat er na de 'leeeeeht op' iets aankomt en ze goed op moeten letten. :)
(Goh, wat een cirkelberedeneringen. :+)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 14:18

Thanks Hannah! Het is al een wat ouder filmpje, ik gebruik inmiddels al lang zo'n soort aankondiging, dat werkt inderdaad prima. :j Ik gebruik nu "één-twee!" voor werk in de bak, want "let op" gebruik ik voornamelijk in het bos als ze aandachtig naar blaadjes of kabouters kijkt en daardoor dreigt te struikelen over boomstammetjes die recht voor haar voeten liggen. :))

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:04

Wat leuk zeg! Het ziet er onwijs ontspannen en lekker rustig uit! Niet gehaast, heel netjes. :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:08

Netjes! Ik zie hier veel geduld, echt prachtig om jullie zo samen te zien werken! Goed oplettend paard, beter is er niet! :)