Beginnen met grondwerk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Beginnen met grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 16:38

Heey bokker (:

Ik hoop dat jullie me misschien willen of kunnen helpen.

Ik rijd nu ongeveer 2 maanden een bijna 5 jarige new forest ruin genaamd Prince. Heb hem zelf doorgereden het inrijden is door iemand anders gedaan. Zijn eigenaar is een oudere man die zijn 2 paarden heeft om mee te mennen (een echte mooi weer ruiter). Bedoelt altijd alles goed voor zijn paarden maar is neit consequent genoeg geweest in ,in mijn ogen, toen Prince nog jonger was en dus heeft hij neit echt goeie manier.
Een aantal voorbeelden.
-Veel getrek met het naast je lopen
-Niet stil willen staan
-Niet stil staan tijdens het poetsen en opstappen
-Vreselijk ongeduldig

Dit zijn een aantal voorbeelden. Nou wilde ik dus gaan beginnen met de basisbeginselen van grondwerken (volgen, stilstaan als eht gevraagd word, wijken voor druk etc). Hiervoor wilde ik graag een boek halen, want zeg nou zelf die zijn er genoeg! Maar welke bevelen julie aan. Want hij moet nou niet super ingewikkeld zijn zegmaar :P

Ook zou ik graag tips willen of doorverwijzingen naar handige topics waar ik misschien wat aan kan hebben :)

Groetjes Roosmarijn!

NiKip

Re: Beginnen met grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:47

Ik kan je aanraden om dvd's te kopen ipv boeken. Dan kun je erg goed zien hoe het nou echt in zijn werk gaat :j

De dvd's van emiel voest vind ik erg goed. Van Pat parelli ook, maar dan moet je wel goed je engels onder de knie hebben ;)

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:15

ik ben begonnen met natural horsemanship

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:19

Parelli ben ik wel fan van. Kun je ook op youtube e.d vinden! :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:58

Ik zou juist voor de basis even een aantal lessen nemen...
Dat is veel duidelijker als boeken/dvd's en is de kans veeeel kleiner dat je toch dingen verkeerd aanleert. Naast die lessen zijn natuurlijk boeken en dvd's super leerzaam!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:33

Dankjewel allemaal voor de tips, ik ga denk ik beginnen met een boek en een dvd :)
Ik ben al wel een beetje begonnen in een afgezette bak gewoon weer bij de basis beginnen, halt houden naast mij en achteruit gaan als ik hem op zijn borst aan tik. Want hij is zo lomp en onopgevoed dat ik die basis er echt goed in wil hebben!

@ijssneuver
Ik snap wat je bedoelt, maar het paard is niet van mij maar van een oudere man (lees; een boer die niet aan al die poes-pas doet zoals vd enzo) en omdat ik zelf dan die lessen helemaal zou moeten betalen is voor mij ook niet te doen. Maar het is voor mij ook meer de basis die ik er in wil en een goede band op bouwen dan echt de truukjes enzo :)