Cross rope briddle vraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Cross rope briddle vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:12

Hoi,

Ik wil een cross rope briddle gaan aanschaffen :D
Het lijkt me heerlijk om bitloos buiten te gaan rijden, maar met een touwhalster merk ik dat het een beetje te onduidelijk is met richting aangeven (in de bak gaat dit nog wel maar buiten neem je toch meer risico's als je je paard niet volledig kan besturen ;))
ik wil hem graag op touwhalsters.nl kopen, en dan de luxe uitvoering met een dikkere neusriem :P
maar daar staat dit:
De lusjes worden bij elkaar gehouden door een ringetje. Hierdoor heb je met een Cross Rope Bridle meer een zijwaarts stuur dan met een touwhalster waarbij de teugels aan 1 lus zitten. Als je de linkerteugel opneemt, trek je het gekruiste gedeelte, onder de kaak, aan de rechterkant aan. Hierdoor voelt het paard druk op zijn rechterkaak, zal deze voor die druk wijken en naar links gaan.

Word er dan bedoelt dat als je dus druk zet op je linker teugel je paard naar rechts gaat? :x

Sorry als dit een beetje een domme vraag is.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:15

Ik heb ook een CRB. Goed opletten dat je de teugels goed vastmaakt, anders is het onduidelijk naar je paard.

Op touwhalster.nl kan je inderdaad hele goede crossrope bridles kopen, vooral NIET op http://www.touwhalsters.com/ halen. Daar had ik hem besteld, moest eerst weken wachten en meerdere mailtjes sturen, toen ik hem eindelijk kreeg was het een ontzettend slecht geknoopt flut-dingetje, op touwhalster.nl hebben ze hem opnieuw voor me geknoopt, echt super!! :D

Als je aan je linkteugel trekt voelt je paard op rechts druk, waardoor hij af zal wijken van die druk en naar links zal gaan ;)

x_Heidi

Re: Cross rope briddle vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:19

Okee dankje! :D