Vanaf hoe oud beginnen met de lange lijnen en longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rozanne_

Vanaf hoe oud beginnen met de lange lijnen en longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:36

Hallo bokkers,

Mijn mini shetlander wordt in april 2 jaar. Waarschijnlijk wil ik hem eind volgend jaar gaan beleren voor het karretje. Nu leek mij het handig als ik al wat geoefend heb met de lange lijnen. Maar vanaf hoe oud kun je hier eigenlijk mee beginnen?
Ook vroeg ik me af vanaf welke leeftijd je kunt beginnen met longeren?

Groetjes, Rozanne

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Vanaf hoe oud beginnen met de lange lijnen en longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:37

rond de 3 jaar

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:40

Ik denk dat je rond de 2,5 wel kunt beginnen, met alleen aan een halstertje, longeersingeltje losjes om, lange stukken gaan wandelen, bijv, door de bossen, en dan alleen maar haar voor je uit laten lopen.

Echt met hoofdstel etc, zou ik rond de 3 doen. :j

wietsedaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:16

Dit had ik ook met mijn oude verzorgshetlander, ik ben begonnen met longeren toen ze 3 was, het stelt natuurlijk dan nog niet veel voor maar beetje bij beetje steeds een stapje verder, meegaan in e beweging van je paard in t begin. Laat hem eerst zelf maar ontdekken wat ie met zo'n lijn moet en wat de bedoeling van jou kant uit is. Als alles goed gaat zou ik daarna pas met lange lijnen gaan werken, en pas daarna met tuigage maar dan zou ik ook eerst weer beginnen met het longeren.

Veel plezier met je Shetlander!

Groetjes Daphne.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:17

Ik zou ze nog lekker een jaar laten staan.
Dan kun je tussentijds sparen voor goed tuig ed (mocht je dat nog niet hebben) en kun je met een wat meer volwassen paardje goed aan de slag volgend jaar. :)