[AR] Het geluk na ons ongeluk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Het geluk na ons ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:12

Zoals sommige wel weten hebben wij in 2007 een heftig ongeluk meegemaakt toen ik Rivaldo nog maar 5 maanden had en hij 3 weken in Utrecht moest staan.
Na alle ellende verwachte ik dat mijn pony een trauma had en werd door vele afgewezen om hem weer voor de kar te zetten (ongeluk niet door de pony). Je mag hier naar vragen maar probeer het even wat in te korten :P
Ik legde het naast mijn neer en heb 2 jaar lekker gelongeerd, gereden en getut.
Ook deed ik na een lange tijd weer LL en kwam ook de band erachter. Je merkte aan Rivaldo dat hij veel meer wou werken en meer plezier hier in had.

Ik kreeg toen contact met tessa via bokt en mocht bij haar langs komen om mijn vertrouwen weer wat terug te krijgen. Money gaf mij veel vertrouwen en wat kon ik mij in zo'n kleintje vergissen die wil werken!

Daarom ben ik in 2009 voor de ervaring begonnen voor een koetsiersbewijs.

Daar gingen we dan met de trailer heen en weer rijden om vervolgens onze eerste stappen weer te zetten.

Afbeelding

http://9.media.hyves-static.net/7503401 ... 40108.jpeg

Omdat ik vooral veiligheid wou kwam van Schie bij mij langs om mijn ideal tuig met snelsluitingen aan te passen. Daar moest natuurlijk even mee getest worden. Ik hoor het hem nog zeggen, span hem maar even in.

Afbeelding

Na wat rondjes op het erf zei hij ga nu maar lekker in de bak los rijden. Los?? Ik stribbelde wat tegen maar nam toch na aandringen de stap. Hij zei toen hardop: ''Weetje wat het probleem is die pony heeft geen trauma maar jij, je ziet aan die pony dat hij er lol in heeft en echt 1 met jou is'' dit heeft voor mij alles veranderd. Hup daar ging ik

Afbeelding

Zo volgde na veel bak oefenen ook ons eerste buitenritje:
http://93.media.hyves-static.net/797311 ... 11792.jpeg

In April 2010 was er een SGMW in het Amsterdamse bos na wat overleg en veel oefenen was dit een goed leermoment op vreemd buitenterrein.
Afbeelding

Hij vond het leuk!
Afbeelding

http://20.media.hyves-static.net/931104 ... 04619.jpeg

http://28.media.hyves-static.net/931081 ... 81827.jpeg

In Mei 2010 kwam er een vriendje voor Rivaldo.
Tum-Tum, toen nog onbeleerd in het tuig.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8223_n.jpg

De wedstrijd beviel zo goed. Toen ik hoorde dat in oktober weer een oefenmarathon was deden we weer mee. Helaas was er erg veel modder en vooral heel zwaar. Maar die wil van die pony moet ik hem nog altijd voor beschermen. Mijn vader zou groomen, maar kon niet mee verkennen mijn moeder ging mee. Mijn vader begreep er niets van toen ik het hem thuis uitlegde. Mijn moeder bood in een opwelling aan om te groomen. Iets waar ze de hele nacht nog van wakker heeft gelegen, maar oh wat was ik trots op mijn moeder, die zoveel angst had!

Afbeelding

http://18.media.hyves-static.net/112065 ... 59117.jpeg

http://39.media.hyves-static.net/112020 ... 00238.jpeg

Het werd kouder en het vertrouwen groeide. De sneeuw liet zich zien en ik trok mijn stoute schoenen aan. Wat is dit toch heerlijk!
Afbeelding

In december starten ik bij de Zaanse ruiters in de hobbyklasse. Ik ging puur voor het oefenen en totaal geen les gehad, Ik bleef tot de prijsuitreiking omdat ik erg nieuwsgierig was naar het commentaar. Ik werd 1ste en 3de *\o/* met in totaal 3wp :wow:

Afbeelding

http://51.media.hyves-static.net/118145 ... 53350.jpeg

Dit smaakte naar meer en starten officieel in februari 2011.
De vaardigheid ging echt vreselijk, Lees: Ging door finish inplaats van start :=
Dressuur helaas net geen winst.

Afbeelding

http://61.media.hyves-static.net/123529 ... 93660.jpeg

In het zomer/najaar van 2010 heb ik Tum-Tum beleerd in 2span (enkelspan nog te onzeker)
In april 2011 starten we toen voor het eerst in span een oefen sgmw.

Afbeelding

In juni 2011 waren we ingeloot voor de Eper paardenvierdaagse.

Afbeelding

Na een tijdje geen wedstrijden gereden te hebben (afhankelijk van mijn vader) ging ik weer in augustus 2011. Nu met andere groom. Ik werd 1ste en 3de met dressuur en 1ste en 2de met de vaardigheid. In totaal 4wp mee naar huis genomen. *\o/* Hoe is dit mogelijk?

Afbeelding

http://52.media.hyves-static.net/146019 ... 91751.jpeg

Afbeelding

November 2011 gingen we weer met het span naar een mini marathon.
Dit was helaas niet onze dag, maar toch mooie actiefoto's geschoten.

Afbeelding

Ons laatste wedstrijd van 2011 reden we weer bij de Zaanse ruiters.
Veel 2span gereden en niet geoefend, we gingen dan ook niet met winst naar huis.
Door het aanschaffen van onze 2wieler hopen we nu eindelijk in de bak te kunnen trainen.
Hier met mijn verzorgster/groom:

Afbeelding

Ik hoop nog heel veel mooie momenten met de 2 ukken te mogen beleven en ik hoop dat jullie genoten hebben van ons verslagje.

_KiMmi_

Re: Het geluk na ons ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:42

Hi Laura! Wat een leuk verslag! :j Je hebt een heel leuk 2 span. Nog heel veel (men)plezier met ze! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:59

heel mooi verslag, super dat jullie hebben doorgezet!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:16

Mooi verslag! Je hebt in elk geval 2 super knappe ponies voor de wagen lopen!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:27

Wat een prachtig verslag heb je gemaakt.
Zo bijzonder hoe jullie er samen tegenaan gegaan zijn en jullie doorzettingsvermogen is beloond zoveel prijzen binnengehaald.
Super!!
Prachtig ben echt helemaal onder de indruk. :j
Ik wil je heel veel succes en geluk met je twee schitterende pony´s toewensen en alleen nog maar zeggen : Ga zo door!! *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:06

Bedankt allemaal, het is nog steeds zo speciaal dat hij dit mag en kan doen. Rijden onder het zadel met kids vind hij ook leuk, maar als je het tuig pakt dan is hij zo onrustig en wil hij zo graag!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:23

Wat een geweldig verslag zeg.
Wat voor ongeluk had je gehad?
Ik hoop jullie dit jaar in Epe te ontmoeten.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:41

Super dat jullie het weer zo goed doen! Hoop dat jullie nog veel van elkaar mogen genieten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:45

Oh wat leuk om te zien dat het weer zo goed gaat!! En ik vind ze met zijn 2en in het span echt super leuk!! :))

Succes met je toekomstige wedstrijden!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:56

Wat een super leuk verslag. Je ziet jullie gewoon groeien!
Moest wel even lachen bij het gedeelte van je moeder. Echt super dat ze dit gedaan heeft!
De mijne zou dat echt niet durven :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:08

Atent: in 2007 is mijn sulky achterover geslagen en is hij hierdoor aan de ren gegaan. Met een tollende sulky achter hem aan probeerde hij hem weg te trappen, hij heeft hierbij zijn benen doorboord tot op het botvlies. Met een haar van zijn pezen. Hij kwam uiteindelijk in het park tot stilstand, omdat hij een stalgenootje te paard zag en schuilde bij hem. Vervolgens ging die sukkel rustig staan grazen onvoorstelbaar! Bloed spoot uit zijn benen en hebben toen zijn benen afgebonden met zijn beesbeschermers. We werden toen opgehaald met de trailer en hij liep er zo op, da met spoed gekomen en verwees ons door naar Utrecht. Meneer moest van dag en nacht land dag en nacht op stal, hij sloopte alles en wilde er echt gewoon uit, maar met 2 achterbenen in het verband kon hij gelukkig geen kant op. Bij ons thuis moest hij ook op stal blijven en 2x 10 minuten stappen, al snel was ik zo eigenwijs om hem aan een longeerlijn met hem te gaan grazen met een vriendje erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Sabbientje: Mijn moeder deed het ook niet graag, en heb haar na die rit wel horen zeggen dat ze het super leuk vond, maar nooit meer op de kar gekregen. Mijn moeder had met mij verkend, mijn vader niet en door de onzekerheid of ik het nog wel dan wist bood ze dit in een opwelling aan.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:20

poeh das niet niks zeg, wel heel gaaf dat hij het dan zo goed doet na zo'n nare ervaring!
en het is zo'n leuk span met tum tum!

Ik kom jullie zeker even opzoeken bij de jagtlust en als je nog een groom nodig heb dan bied ik me nogmaals aan, ik rijd toch niet alle dagen me als ik ingeloot wordt, dat is nog te zwaar voor Atent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:53

+:)+ Jullie zijn zo geweldig samen (jij, Rivaldo en ook zeker Tum Tum)... wat leuk dat je weer een keer een topicje hebt gemaakt.
Heel veel geluk in 2012 wie weet treffen we elkaar!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:58

Heel knap, ik heb bewondering voor je en ik hoop je eens in het echt te ontmoeten!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:33

bedankt meiden. Ik vond de foto's en dacht ik maak er weer een verslag van bij het zien van de foto's komt er toch een hoor boven. Het blijft als een horror in je gedachten. Vhu ik ben zowat elk weekend of om de week in brabant mijn vriend woont namelijk in haaren. Weet niet of dat dichtbij jou stal is? Rhine misschien dat ik je tref op wedstrijd ik neem van de zomer mijn paarden is mee maar brabant en wil dan ook hier is starten.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:48

Wauw wat een verhaal Laura! Ik heb het verhaal nooit helemaal gehoord, maar wat heb jij een liefde voor je pony :D
Tot bij de 4 daagse dit jaar :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:29

Wat leuk Rivaldo, laat me weten wanneer je waar start in die regio wie weet rijden we dan wel gezamenlijk ergens :D
Haaren ligt bij Boxtel/Vught toch ? Is niet echt bij ons in de buurt (niet op menafstand zeg maar B-) ) maar wie weet kom je wel ergens een keer richting Rijsbergen/Breda en ik richting jullie kant dan zien we elkaar ergens in het midden :D

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:45

Aaahw, wat lief en heel erg dapper van jullie beiden. :D
Op de eerste tweespan foto ligt achter de ponys iemand op de grond :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:35

Wat leuk dat je weer zo aan de slag bent gegaan met hem ! En zelfs tweespan nu, leuk voor je !

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:41

Wat een leuk en mooi verslag!! Wat zijn je toekomst plannen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:28

Vhu gaan we is doen! Mijn plannen zijn voornamelijk heel veel lol maken en meer wedstrijden in 2012 te starten. auto voor mijn menwagen is er maar nu nog mijn e halen. Ook lijkt het mij leuk menendurance te starten.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:19

Leuk verslag!
Je span is ook echt leuk!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 22:10

Dankje lisanne_
Marleenloveu klopt er liggen mennen gewoon in het gras, staan, zitten noem maar op, het is daar zo gigantisch groot dat als ze niet in de route zitten ze zo prima kunnen vertoeven in het bos.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 22:40

Atent schreef:
poeh das niet niks zeg, wel heel gaaf dat hij het dan zo goed doet na zo'n nare ervaring!
en het is zo'n leuk span met tum tum!

Ik kom jullie zeker even opzoeken bij de jagtlust en als je nog een groom nodig heb dan bied ik me nogmaals aan, ik rijd toch niet alle dagen me als ik ingeloot wordt, dat is nog te zwaar voor Atent.

Lief aanbod atent! we gaan vast weer met alle mensen uit het eper topic barbequen dus je bent daar ook voor welkom ;).. groom hou ik zeker in gedachte, mijn verzorgster/groom gaat mee als ze haar tentames goed gehaald heeft.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:10

bedoel je de braai donderdags?