Ik heb helaas geen top fototoestel en het begon alweer donker te worden, maar ik ben wel helemaal op mijn malle ventje! Ik had er een paar weken niet op gezeten en het was even geleden dat ie een zadel op had. Dus even lekker laten uitwapperen aan de longe voordat we gingen rijden. (alleen wat stapwerk nu de eerste keer weer). Wat een uitslover istie ook . Het verbaast me keer op keer wat voor mooie "motor" hij heeft. Als ik DIT er nou eens uit kon rijden onder het zadel
jouw paardje ziet er lekker actief uit aan de longe!
(Ik zou volgende keer wel de beugels omhoog knopen, er afhalen of gekruist over het zadel leggen zodat ze niet tegen de benen en buik van je paardje slaan)
horzlover en inge_romeo bedankt voor de euhm.. reactie naar aanleiding van de foto's?
Ttessa, dat wil ik best even uitleggen hoor.. dit doen we altijd met paarden die nog vrij groen zijn (of die beleerd moeten worden). Eerst met beugels omhoog, en als de meeste energie er uit is even paar rondjes met beugels naar beneden, omdat deze bewegen/wat klapperen enz, zodat het paard dit gewend raakt en makkelijk wordt. Ook als je bijv. eens een beugel verliest tijdens het rijden (wil wel eens gebeuren in zo'n natte bak, onderkant laars glad), kijkt het paard er niet van op, omdat ie het kent. Dat is alles eigenlijk. Ik begin nooit met beugels naar beneden, alleen de laatste rondjes, omdat je met gekke bokkensprongen e.d. het risico loopt dat ie in de beugel trapt.